• Trolljentan

Detta förbenade festprogram...

Sitter så här på kvällskvisten(natten?) och knåpaer med festprogrammet...Och nu mitt under srivandet av gäst presentationen så blev jag osäker på hur man ska skriva...
    Tex. om jag ska skriva om min kusin:
    Räcker det att skriva NN, kusin till bruden, tillsammans med NN, ev jobb info.
    Eller ska man ta med annat oxå typ dotter till NN och syster till NN och NN, eftersom de oxå är med på festen???? Fast då får man ju skriva ihjäl sig???!!

(Kanske inte borde sitta med sånna här saker så här sent på kvällen=P...)

• Svar på tråden Detta förbenade festprogram...
  • BlackWIngedAngel

Vi kommer inte att ta med jobb (annat än de som är f.d. kollegor till oss), men däremot syskonrelationer och föräldra-barnrelationer.

• Tessin

Jag tycker att det räcker gott och väl att enbart skriva hur gästen känner brudparet. Kan bli hur mycket som helst om du ska skriva vem som är i familj med vem :) annars lÅter det som ett bra upplägg :) lycka till i natt ;)

• Trolljentan

Tack för svaren=)!
    Det blir nog bara relation till oss, och ev jobb info... hittade en tråd med en massa roliga beskrivningar på jobb=) Så nu ska jag bara komma ihåg vad alla människor jobbar med oxå... Herregud, jag kommer aldrig planera ett till bröllop!!! =D

• Morneraka

Vi har bara skrivit NN, Brudens/Brudgummens moster
    och hh, gift/sambo/hörihop med nr xx

blev ändå 3 sidor med liten text..;)

9/7-11
  • 120530
    Trolljentan skrev 2011-06-30 00:14:38 följande:
    Tack för svaren=)!
    Det blir nog bara relation till oss, och ev jobb info... hittade en tråd med en massa roliga beskrivningar på jobb=) Så nu ska jag bara komma ihåg vad alla människor jobbar med oxå... Herregud, jag kommer aldrig planera ett till bröllop!!! =D
    Vad för tråd? Länka! Tungan ute
  • Mirjami

Jobbet känner jag inte passar sig förutom de som verkligen är definierade av sitt arbete. Finns ju arbetslösa som kan ta illa upp. Man får tänka sig för. På svägerskans kusins bröllop hade hennes kusins beskrivning varit att han varit på pyjamasparty med Bingo och Gynning bla. Han är grundaren av Nelly.com och gillade inte den beskrivningen då han ville beskrivas som person och just för kvällen INTE förknippas med sitt arbete och liv runt om då folk fick en annan syn på honom. MIljonären, framgångsrik= folk smörar!

• Chicita

Vi kommer inte att beskriva gästerna alls faktiskt. Ta det inte på fel sätt nu, jag menar inte att det är fel att göra det...
    Men jag ville inte ha ett jättetjockt festhäfte där folk hellre sitter och bläddrar och läser än att prata med bordsgrannarna. (varit med om det på några bröllop faktiskt).
    Ca 90% känner redan varandra på bröllopet och vi har varit noga med att blanda in de få som inte känner "alla andra" så att dom i alla fall har någon dom känner mitt emot sig eller diagonalt + att vi har försökt hitta människor med liknande humor och intressen att placera vid varandra.

Sen tror vi att dom tar initiativ själva att försöka prata med varandra Glad 
    Den stora massan som känner varandra redan är väldigt öppna och trevliga personer, så dom kommer att se till att dom andra inte lämnas utanför Glad 

Annars håller jag nog med om att lämna yrke utanför. Det blir så tydligt när någon inte har ett yrke som beskriver denne. Man kan lika gärna blinka med skylten "arbetslös" eller "looser" ovanför personen liksom.
    Jag blev beskriven som "långtidssjukskriven" en gång, efter att jag sabbat foten och gått med gips ett år...
    Hur genomtänkt var det då?  

• Oniq

Man måste ingenting.

Vi kör bordsplaceringspresentationen med Förnamn 'smeknamn' Efternamn, relation till brudparet.

Typ:  Erik 'Tjorven' Nilsson, vän till brudparet

Vill man veta mer så får man väl fråga?

• EmmaStina

Vi har skrivit nått roligt om alla, hur de hängerihop med oss och även hur de hänger ihop med varandra. Alla är numrerade efter var de sitter o det står typ såhär:
    1 NN brudens mor - vinterbadande telningsmorsa och koppelansvarig åt ava gardener. mor till 34 mormor till 35, dotter till 37 syster till 21.

• bruden
    Chicita skrev 2011-06-30 11:46:34 följande:
    Vi kommer inte att beskriva gästerna alls faktiskt. Ta det inte på fel sätt nu, jag menar inte att det är fel att göra det...
    Men jag ville inte ha ett jättetjockt festhäfte där folk hellre sitter och bläddrar och läser än att prata med bordsgrannarna. (varit med om det på några bröllop faktiskt).
    Ca 90% känner redan varandra på bröllopet och vi har varit noga med att blanda in de få som inte känner "alla andra" så att dom i alla fall har någon dom känner mitt emot sig eller diagonalt + att vi har försökt hitta människor med liknande humor och intressen att placera vid varandra.

Sen tror vi att dom tar initiativ själva att försöka prata med varandra Glad 
    Den stora massan som känner varandra redan är väldigt öppna och trevliga personer, så dom kommer att se till att dom andra inte lämnas utanför Glad 
    Så har vi också resonerat. Vi vill inte ha bibeltjocka festhäften där folk sitter djupt in i och läser istället för att prata med varann. Därför skippade vi presentationerna helt
Svar på tråden Detta förbenade festprogram...