• Sommar2004

Marstrand?

Hej!

Vi funderar på att gifta oss på Marstrand så jag undrar om det är någon som haft sitt bröllop där som vill dela med sig av sina erfarenheter? Var har ni i så fall varit och vad har det kostat?

• Svar på tråden Marstrand?
  • Sommar2004

Ingen som gift sig på denna underbara ö?

• Othello

Jag var på en jättetrevlig fest på Marstrands Världshus för ett par år sedan. Fast man får nog vara ett par stycken för lokalen är stor.

Jag håller med, det är en underbar ö!

• Satyria

jag gifte mig på marstrands fästning nu i helgen och det va ett underbart bröllop
    det va helt i medeltida stil och personalen på fästningen är kanon
    det rekomenderas varmt...

• Havsbrud

Satyria, kan du inte berätta mer om bröllopet?! Hur många gäster hade ni? Ordnade ni mat & dryck själva eller var det en restaurang som ordnade allt? Vad blev kuvertkostnaden?

• Satyria

vi var 60 personer och det va själv fästningen som fixade matoch dryck jag vet nte riktigt än vad kuvert kostnaden kommer o bli vi ändrade lite i menyn men mellan 6-700 per kuvert blev det nog men det va det verkligen värt *ler*
    alla gäster var oxå klädda medeltidsaktigt så det blev som ett riktigt sagobröllop *ler*

• Alyssa

Satyria, kan du inte berätta ännumer om hela ditt bröllop? Jag är jättenyfiken eftersom jag själv ska gifta mig på medeltida vis nästa sommar och vi funderar också på Carlstensfästning. Hur utformade ni vigseln? Var vigde ni er? Hur var festen? Hade ni dans? Hur fick ni alla gäster att klä sig i medeltidskläder (min blivande svärmor är lite motsträvig)? Hur gjorde du med frisyren? Blombukett? Transport för gästerna? Berätta allt! Visa gärna bilder när du får dem!

Kram/ Alyssa

• Satyria

vigseln va borglig och den hade vi skrivit själva och sen även tagit med det man måste ha med. vi hade en kompis som sjöng *av längtan till dig* själva vigseln var utomhus uppe på fästningen där man hade utsikt över havet det va jättefint.
    det va inga problem att få släkt o vänner att klä sig medeltida dom äldre va undantagna men dom hade ändå fixat till sin klädsel. vi hade lagt länkar på inbjudningskorten med klädtips och många sydde sina egna kläder
    jag själv såg ut som en alvprinsessa med pannsmycke i silver och lockar i håret har väldigt långt hår (ska lägga ut bilder)
    hela min klädsel gick i blått,silver och vit så brudbuketten bestod av vita rosor och några blåa småblommor (kom inte håg va dom hette) och brudslöja
    gästerna fick ta sig till fästningen själva men vi hade även där lagt in länktips om övernattning på marsstrand via inbjudningkorten.
    Festen va kanon min morbror va toastmaster och han hade verkligen fixat jättefint han hade programmet på en skriftrulle i läder och en stav han påkallade uppmärksamhet med. efter middgen hade vi en trubadur som spelade så folk rockade loss *ler*

• Alyssa

Satyria: Vem hade ni som vigselförättare?

Kram/ Alyssa

• Satyria

Alyssa

Petúr johanesson hette han mycket trevlig och även han var klädd i medeltida klädsel

lycka till med ditt bröllop
    vill du ha tips så kan du maila mig på
    satyria55@hotmail.com

• Sommar2004

Ni tycks ha haft ett fantastiskt bröllop, grattis! Vi tänkte dock inte vara på fästningen då det tenderar att bli lite dyrt. Finns det någon som har något annat tips på festlig lokal?

• Satyria

sommar 2004

jag vet att dom arrangerar bröllop på Båtellet men jag vet inte alls priser
    sen finns det ju Tofta herrgård som ligger
    strax innan marstrand come.to/tofta/

• anira

Hej,

Har varit på bröllop på Restaurang Oscar vid kajen på Marstrand, väldigt fin och ljus lokal med stora fönster ut mot vattnet. Kolla även Varmbadhuset som ligger vid Societetshuset.

Lycka till!

Svar på tråden Marstrand?