• Dejli
    Äldre 28 Jun 10:22
    2799 visningar
    8 svar
    8
    2799

    Komma i drömform?

    Min sambo menar att han vill vara så snygg som han bara kan vara på vår bröllopsdag... han har stenhårda benmuskler och superbra kondition, men man kan ta ett rejält tag om magen och det gillar han inte... hans mål är en platt mage och det genom att kanske träna lite mer överkropp och framförallt äta bättre. Nu tränar han innebandy flera gånger i veckan, så rör sig gör han verkligen.

    Mitt mål är att jag ska kunna springa en mil till nyår, nu klarar jag max några hundra meter :S Jag är normallång och väger ca 57 kg, dvs inte överviktig på något sätt... men jag vill börja "resten av våra liv" på bästa sätt, och min kondition är under all kritik liksom mina matvanor (jag är bara begåvad med bra ämnesomsättningtror jag, och den kan man inte förlita sig på i all evighet).

    Så, mitt personliga "komma i bröllopsform" handlar inte om viktnedgång, utan om att omvandla fettet till muskler och kanske t o m gå upp lite i vikt till följd av det. Jag vill må bra, men är nog mest som ett pommes frites just nu... smal och fet :P Vi vill ha barn inom överskådlig framtid, och jag vill inte bli någon förslappad soffmorsa... Främst vill jag skaffa mig lite självdisciplin och bevisa för mig själv att jag kan och att det går...

  • Dejli
    Äldre 28 Jun 11:17
    #6

    Ja, jag har hittat en iPhone-app som jag tänkte börja med... på 9 veckor ska man kunna springa 5 km. Känns som ett lagom delmål :P Den kör med intervaller i början, och man slår på den i bakgrunden och så kan man lyssna på musik under tiden... sedan talar den om när det är dags att gå respektive springa och så trappar man upp varje vecka. Get Running heter den. En personlig tränare för 7 kr :P Klart värt att slippa fundera och bara springa/gå...

Svar på tråden Komma i drömform?