Någon med en budget på ca 70-80 tusen?

Hur mycket godis ska man räkna per gäst tro?
Jag kanske kan hoppa in i denna tråd då vi kommer att hamna på ca 80, kanske lite till... Vi gifter oss om endast 25 dagar men vi har inte haft någon budget utan betalar det som ska betalas när det ska betalas. Jag satt och räknade igår bara för att se och till min förvåning hamnar vi på ca 80. Då har jag inte räknat med min m2b:s kläder eller transport för oss (brudpar). Ingen bröllopsresa är inräknad heller då vi åker på den sen då vår minsta tjej är större.
Vi kommer att ha 33 gäster.
Gifter ni er snart eller gifter ni er nästa år?
Vi gifter oss nästa sommar, augusti. Och tanken är det att det ska vara 56 gäster. Vi sparar för fullt varje månad och snart lär ju pengarna ryka. Har räknat på att man kommer hamna kring 70´, men självklart ska vi göra allt för att få ner den summan,
vad har ni lagt det mesta av era pengar på? för oss blir det nog min ring, mat och alkohol som blir de största posterna.
Ja, de små summorna kan lätt dra iväg, just för att dom är små detsamma!!
Buffé är en jättebra idé! Jag har varit på två bröllop med buffé och det har varit toppen! Där vi finns inte det alternativet.
Mitt inlägg där uppe blev konstigt men jag skrev att jag och min kärlek ska kika på film nu.
Ha det så bra tjejer!
något sånt tänker vi också. Jag älskar kyckling men sambon är ljummen, men något kött blir det definitivt.Mm det blir säkert gott.
Nu har vi prel bokat ännu en kyrka så nu ska vi fundera i en vecka och fundera.
Hur nära ska man boka tårtan? ett halvår innan?? har ni kollat upp vad ni får betala för bitpris? Är det så att man inte ska ta exakt det bitar som det blir gäster? Alltså om vi blir 56 blir det för mycket över om man tar 56 bitar??
jag såg en tjej som gjort chokladpannacotta i såna där Galej ljusglas från IKEA. Funderar på att göra så¨, men ser det dumt ut?