Medeltidsveckan och andra medeltidsevenemang
Äääntligen fredag.
Och jag har förmånen att kunna gå två ggr på medeltidsmarknaden i Leksand i år.
Brorsan ville så gärna dit med sin dotter, och dom åker i morgon.
Hon går i ettan och hon ville så gärna få åka och vara prinsessa igen (hon skulle vara brudnäbb på bröllopet, men halsflussen tog om igen, började samma dag som bröllopet, så även om hon fick ha sin fina klänning en stund så orkade hon inte vara med som näbb utan satt med sin pappa i kyrkan.
Och hennes morbror hämtade upp henne efter förrätten så hon fick åka och bädda ner sig.
Hon ville att jag skulle ha brudklänningen på mig. Men det känns lite overkill för en marknad *hihi*
Brorsan ska i alla fall vara munk. (Dräkten jag gjorde till honom för bröllopet.)
Jag kör min senaste linnedräkt...
På söndag ska vi gå med makens mellanbror och dennes sambo som var tärna och marskalk till oss (även minsta brodern med flickvän var tärna och marskalk) och deras två barn som var näbbar. Skulle ha gått på lördagen om jag hade möjlighet. I så fall skulle jag träffat en tjej från BT
Men vi kan inte lämna hunden två dagar (i morgon är maken hemma så då går det bra). Och makens bror och sambo kunde inte på lördagen eftersom hon jobbade hela dagen då...