• LindaochJohn

Isbrytare/lekar för gästerna!

Hej!

Jag eftersöker lekar eller andra sätt att ha som isbrytare för att få gästerna att börja prata med varandra och för att alla ska få kul!

Någon som varit på något bröllop/fest med en kul lek?
    Jag kan dela med mig av ett tips:

Jag var på ett 30-års kalas där gästerna delades in i grupper o sedan fick en saga att spela upp. Man fick ett papper med sagan förklarad mycket kort o så fanns en korg med rekvisita.
    SUCCE! Vi skrattade så vi grät! Det som var bra var att om man var blyg kunde man vara ett rekvisita, typ ett träd, så alla var verkligen med!

• Svar på tråden Isbrytare/lekar för gästerna!
  • förlovadflicka

Vilken kul lek! Läste för ett par dagar sedan att man kan ha lappar under varje tallrik där det står ett litet uppdrag gästerna ska genomföra under kvällen tex "torka din bordsgrqanne om munnen hela tiden", "säg att maten är det mest vedervärdiga du smakat någonsin ofta" osv :)

• Darling Daisy

Kul tips, TS!! Det sparas genast till helgens begivenheter. 

Kan bidraga med två isbrytare.
    Autografjakten - skriv påståenden, tex ... äger en gul bil, .... har två storebröder, .... älskar att titta på Allsång på Skansen, på ett papper. Gästerna ska sen gå runt och fråga varandra "Hej jag heter Kalle. Vad heter du? Har du en gul bil/två bröder/osv?" Den som då har en gul bil skriver sitt namn vid det påståendet. Fortsätt tills de hittat så många autografer som möjligt.

Frågerunda: skriv frågor om brudparet som kan besvaras av olika personer på festen: Vad kallades bruden som liten? Hur gammal var brudgummen när han åkte utomlands första gången? Vad heter brudparets favoritfilm? Gästerna får nu mingla runt och försöka hitta svar på frågorna. 

Vi har annars funderat mest på de gamla vanliga lekarna: tipspromenad, dart, kasta hästsko osv.

• johanna suarez
    LindaochJohn skrev 2011-06-25 18:41:14 följande:
    Hej!

Jag eftersöker lekar eller andra sätt att ha som isbrytare för att få gästerna att börja prata med varandra och för att alla ska få kul!

Någon som varit på något bröllop/fest med en kul lek?
    Jag kan dela med mig av ett tips:

Jag var på ett 30-års kalas där gästerna delades in i grupper o sedan fick en saga att spela upp. Man fick ett papper med sagan förklarad mycket kort o så fanns en korg med rekvisita.
    SUCCE! Vi skrattade så vi grät! Det som var bra var att om man var blyg kunde man vara ett rekvisita, typ ett träd, så alla var verkligen med!
    En bra isbrytare är en minidans show med avslutning där gästerna bjuds upp och får prova olika danssteg. väldigt trevligt =)) välkomna in o kika www.magdansöser.se
Svar på tråden Isbrytare/lekar för gästerna!