• Äldre 21 Jun 09:18
    16800 visningar
    86 svar
    86
    16800

    Bildtävling: Var med och kora hetaste brudgummen

    Nu ska vi utse Bröllopstorgets hetaste brudgum. Du har chans att vinna en övernattning i romantisk miljö!

    Ta med dig din käraste och tillbringa en natt i dubbelrum, inklusive frukost, på FågelbroHus, Smådalarö Gård eller Krusenberg Herrgård! Vinnaren väljer själv resmål.



    Så här går tävlingen till:

    Ladda upp en bild på din man här i tävlingstråden. Det behöver inte vara en bröllopsbild. Vilken bild som helst går bra.

    Motivera varför just din älskling är Bröllopstorgets hetaste partner!

    Är han omtänksam, kärleksfull, en hejare på att diska eller har någon annan speciell egenskap som gör honom till en värdig vinnare?

    (Vi vet att det finns massor av riktigt heta brudar också här på Bröllopstorget. En brudtävling kommer senare, håll utkik!)

    En jury kommer att välja ut tio finalister och därefter har ni möjlighet att själva rösta fram vinnaren. Du kan lägga upp foto under vecka 25 och 26. Omröstningstråden startas vecka 27 och vinnare meddelas fredagen den 8/7. Vinstvärde cirka 2500 kronor. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Läs mer om resmålen på http://www.sjonaramoten.se/.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 16:02
    Det här är ingen skönhetstävling. Bilden ska förmedla en känsla och du ska motivera vad som gör mannen het i dina ögon.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-23 09:32
    TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD

    Vi vill naturligtvis att ni medlemmar ska uppskatta våra tävlingar. Det är inte meningen att en tävling ska locka fram så mycket negativa åsikter och associationer. Därför har vi nu bestämt oss för att lägga ner tävlingen. Ni som har laddat upp bilder kommer att bli kontaktade för ett tröstpris.

    Nu vill vi veta. Vad vill ni ha för tävling istället? Fortsätt skriv och tipsa här i tråden. Det ska helst ingå att man laddar upp en bild.
  • Svar på tråden Bildtävling: Var med och kora hetaste brudgummen
  • Äldre 21 Jun 21:02
    #41

    Gode skapare så patetiskt!

  • Kattpo­et
    Äldre 21 Jun 21:09
    #42

    Eller en kille som är som sol nedgången i Skottland, det jäkligt svårt att slå solen! ;)

  • Äppelk­ärna
    Äldre 21 Jun 21:19
    #43
    Gopplan skrev 2011-06-21 20:08:11 följande:
    Jag tycker att det här var en kul tävling och visar med glädje upp min älskling. Han har inget emot att vara med om han kan vinna en romantisk helg tillsammans med mig, hihi!


    Min blivande man är världens mest kärleksfulla person. Han är totalt altruistisk och tänker alltid mer på andra än sig själv. Han är otroligt generös och ger alltid allt han har till andra och ställer alltid upp om någon behöver hjälp. Den senaste tiden har varit tuff för honom, men han har inte klagat. Efter att ha bott 2,5 år tillsammans i Paris, gav han i januari upp allt han hade för att följa med mig hem till Sverige. Han visste att det skulle bli tufft eftersom han inte kan språket eller känner någon här, men han gjorde det av kärlek till mig och vår son. Han gör alltid allt för sin familj och därför valde jag den här bilden som utstrålar en otrolig kärlek mellan far och son. I mina ögon är han världens vackraste man och jag är så glad att jag ska få leva resten av livet med honom.
    Vilken underbar bild! Jag blir alldeles rörd när jag ser den, hoppas ni vinner! {#emotions_dlg.flower}
  • Äldre 21 Jun 21:24
    #44
    queenelin skrev 2011-06-21 12:31:31 följande:
    Meningen är väl inte att det ska vara en modelltävling utan en chans att visa upp den man som får ens hjärta att slå volter, som man kan ligga och titta på medan han sover. Ta chansen att visa att skönhet kommer i alla former! För min del behöver du inte ens visa ansiktet på din man, visa bara honom i en situation där han är som vackrast!
    Precis min tanke också! Jag vet inte vad alla andra tycker om min älskling, men i min värld så är han det vackraste jag någonsin har sett - och i slutändan så är det det enda som spelar roll. Oavsett vad folk tycker om hur vi ser ut så år det jag och han, varje dag, resten av våra liv!
  • Äldre 21 Jun 22:39
    #45

    Okej - jag kan inte låta bli - älskar sånna här grejer (ja, så fånig är jag, jag gillar att skryta om honom - han gör sig förtjänt av varje ord.).



    Det här är anledningen till att jag älskar honom - att han precis efter att vi tog den här bilden börjar asgarva för att han är så olik den här bilden egentligen. Att han kan gå omkring och se hur fånig ut som helst - bara för att han vet att jag kommer skratta och han älskar att se mig le. Senast i förra veckan när vi hade varit och beställt förlovningsringar så fick han för sig att han skulle gå som Zeb Macahan när vi skulle gå hem - mitt på lördagseftermiddagen mitt i Västerås. Han är så himla grym, vi kan sitta hemma en vanlig dag och han kan säga "ska vi inte åka in till stan och fika istället för att äta middag?" - så även om det inte är så nyttigt händer det att vi spontanstruntar i lunch/middag för en rejäl fika.

    Utöver det är han underbar ut i fingerspetsarna, han gör allt för att jag ska vara lycklig och vi är lyckliga tillsammans - och i slutändan så är det allt som betyder något.
  • Helena Mikael
    Äldre 22 Jun 07:17
    #46

    Detta är min Älskade M2B!
    Han är helt enkelt en av dem få bästa som finns!

    Han påminner mig dagligen om hur mycket han älskar mig och varför, han tar sig alltid tid för mig och låter alltid glad när han svarar i tel och hör att det är jag som ringer.
    Han älskar mina vänner och min familj, han är otroligt rolig & charmig. Det finns ingen jag känner som inte älskar min Mikael.
    Han ser på livet från den ljusa sidan, finns inga problem och hinder det finns bara tusentals lösningar.

    Han är givmild, har det största hjärtat av alla, en blick man smälter av, vi har otrolig respekt för varandra, stöttar varandra i vått & torrt, han skulle aldrig lämna min sida oavsett situation eller diskussion.

    Varje Lördag morgon väcker han mig med frukost på sängen, en puss på kinden och en film i handen!
    Att sådana som han fanns trodde jag inte, och han är min! :)

    Han är fantastisk på alla sätt!
    Sedan att han är snickare och otroligt sexig i blåställ gör inte saker sämre ;)


  • Liliqu­e
    Äldre 22 Jun 09:53
    #47

    Vilka härliga män ni har, brudar! (:

    Jag tycker dock att det är lite tråkigt att det ska vara så mycket negativitet runt allting som redaktörerna startar på BT. Den här tävlingen ska vara lite på skoj och det är helt fritt att leta fram en rolig bild som visar din älskling eller symboliserar honom. Det kanske inte framgick i den ursprungliga beskrivningen, men är det så mycket att hetsa upp sig över? Tycker man inte om sådana tävlingar, så är det ju fritt fram att avstå. Man behöver inte spy galla över att andra finner det roligt och därför startar en. Alla som inte gillar tävlingen har säkert en anledning till det, men man behöver inte dra all glädje ur det för alla andra - no offense.

    Jag ska leta djupt i alla USB-gömmor efter en bild på min älskling (eller en fin symbol) och återkomma!

  • MrsT20­11
    Äldre 22 Jun 10:30
    #48
    Dejli skrev 2011-06-21 17:36:15 följande:
    Då hade det väl räckt med en motivering, utan bild? Jag gillade verkligen bilden med fötterna - en riktig sommarbild - men om bilden ändå är oväsentlig så kunde man väl lika gärna vara utan? Självklart är min sambo det vackraste som finns i mina ögon, men jag vill inte hänga ut honom är och en bild där han ändå inte syns känns ju meningslös...
    darkHorse skrev 2011-06-21 18:04:09 följande:
    Min blivande skulle aldrig uppskatta att jag la upp en bild på honom på internet där han identifieras samtidigt som andra ska bedöma hans egenskaper. Jag har svårt att tro att han är den enda som inte uppskattar att bli outad och granskad offentligt. Och alla med hemligt bröllop, skyddad identitet eller som bara vill vara anonyma uteblir ju också m det inet är mannen på bilden som är viktig.

    Vad tillför egentligen bilden då? Jag tycker absolut att Aniara4:s bild är charmig, men vad är meningen med en hel tråd med bilder på mäns fötter, män som sover, som badar eller vad som helst? Om det ändå inte är mannens skönhet som ska bedömas borde jag kunna lägga upp vilken bild som helst som symboliseras honom?
    Men eller hur, ni har så rätt tjejer!! Min man hade tagit så illa vid sig så det är inte klokt om jag hade anmält honom till en sån här tävling, han lägger knappt ut bilder på facebook ens. Och jag fattar inte poängen med att jag ska lägga upp en bild på nån kroppsdel och sedan fördjupa mig i en lång utläggning om varför han är bäst i världen? Klart att JAG tycker han är bäst, annars hade jag väl för tusan aldrig gift mig med honom!

    Nä ibland undrar jag vad det är för märkliga fjortisar som driver BT... Poängen med detta forum är att vi alla ska kunna glädjas åt vår världsbästa planering och att vi får uppleva världens vackraste bröllop (finns det något mer subjektivt än det egna bröllopet?), längs vägen ska vi diskutera olikheter och ställa frågor, samt stötta alla likasinnade som också fått bröllop på hjärnan!
  • Dejli
    Äldre 22 Jun 11:26
    #49
    Lilique skrev 2011-06-22 09:53:14 följande:
    Vilka härliga män ni har, brudar! (:

    Jag tycker dock att det är lite tråkigt att det ska vara så mycket negativitet runt allting som redaktörerna startar på BT. Den här tävlingen ska vara lite på skoj och det är helt fritt att leta fram en rolig bild som visar din älskling eller symboliserar honom. Det kanske inte framgick i den ursprungliga beskrivningen, men är det så mycket att hetsa upp sig över?
    Jag tycker iaf att det är tråkigt att en av Sveriges största samlingsplats (den största?) för bröllopssugna hela tiden gör allt för att befästa gamla tråkiga ideal och fördomar... Jag vet många blivande brudgummar som är jätteintresserade av sitt bröllop. Nu är inte jag och sambon förlovade ännu, men vi har ändå börjat planera för ett bröllop, och där kommer jag inte ha mer än 50% att säga till om, det vill jag lova... han är superintresserad och tycker festplanering, kläder och dekorationer av lokalen är jätteroligt.

    Men han skulle ALDRIG besöka den här sidan regelbundet, och det är ju tydligt at man inte vill ha män här...det är sminkningar som priser, en orgie i lila, Bimbo-Bella som ska guida dig rätt, och nu en tävling om "hetaste brudgummen". Det utesluter ju dels alla heterosexuella brudgummar att deltaga i tävlingen, och dels alla homosexuella kvinnor. Ingen av dessa har ju någon "het brudgum", och än en gång så är tävlingen riktad mot heterosexuella brudar.

    Jag vet inte hur många aktiva medlemmar forumet har, men med tanke på att det är en hel del reklam från relativt stora företag så antar jag att sidan har ganska stor genomslagskraft. Kan man inte kräva lite mer modernt tänk då?
  • Helena Mikael
    Äldre 22 Jun 12:57
    #50
    Dejli skrev 2011-06-22 11:26:24 följande:
    Jag tycker iaf att det är tråkigt att en av Sveriges största samlingsplats (den största?) för bröllopssugna hela tiden gör allt för att befästa gamla tråkiga ideal och fördomar... Jag vet många blivande brudgummar som är jätteintresserade av sitt bröllop. Nu är inte jag och sambon förlovade ännu, men vi har ändå börjat planera för ett bröllop, och där kommer jag inte ha mer än 50% att säga till om, det vill jag lova... han är superintresserad och tycker festplanering, kläder och dekorationer av lokalen är jätteroligt.

    Men han skulle ALDRIG besöka den här sidan regelbundet, och det är ju tydligt at man inte vill ha män här...det är sminkningar som priser, en orgie i lila, Bimbo-Bella som ska guida dig rätt, och nu en tävling om "hetaste brudgummen". Det utesluter ju dels alla heterosexuella brudgummar att deltaga i tävlingen, och dels alla homosexuella kvinnor. Ingen av dessa har ju någon "het brudgum", och än en gång så är tävlingen riktad mot heterosexuella brudar.

    Jag vet inte hur många aktiva medlemmar forumet har, men med tanke på att det är en hel del reklam från relativt stora företag så antar jag att sidan har ganska stor genomslagskraft. Kan man inte kräva lite mer modernt tänk då?

    Det är ingen som tvingar dig att vara på den här sidan, det är ingen som säger till dig eller din kille vad ni ska och inte ska göra inför ert bröllop.
    MEN dissa inte sidan du inte är aktiv på.
    Det är väldigt ofta blivande brudar som gör den mesta av planeringen, även om det inte är så i ert förhållande så finns det statistik som visar på detta.
    Det har inget med jämdställdhet att göra, det har att göra med att vissa tycker det är roligare än andra med planering, inköp, pyssel etc.

    Denna sidan har gett mig stöd, underbara vänskapskontakter och ovärderliga tips och idéer.

    Ni som dissar denna tävling, varför går ni ens in här?
    Jag är oerhört stolt över att Mikael är min blivande man, att jag får skryta lite extra om honom här skadar väl ingen? 
    Och ni vars män hade tagit illa upp, jättebra att ni respekterar det och jag respekterar ert beslut.
    Men varför skulle jag vara mindre värd om jag nu skulle vilja delta i denna tävling?
    Vissa tar det här med jämdställdhet alldeles för långt ibland.

    Låt oss som tycker om sånt här tycka om det utan att klaga.

    Och sluta dissa BT, alla är olika och behöver olika stöd och hjälp.

Svar på tråden Bildtävling: Var med och kora hetaste brudgummen