• AoH

För många saker?

Under vår bröllopsfest vill jag gärna att gästerna ska skriva en hälsning i en gästbbok. JAg vill även gärna ha ett träd som jag sett. Man målar/skriver ut ett träd med grenar på ett stort papper och så får gästerna stämpla sina fingeravtryck med stämpelfärg för att fylla trädet med "löv". Vi är även ganska säkra på att våra värdar har ordnat så att gästerna ska måla varsin blomma på en tavla med en vas.

Blir det för många saker för gästerna att göra? Min blivande man tycker det. Ska jag ta bort nåt så är det tavlan med blommorna men det kan ju inte vi styra över. JAg vill verkigen ha både träder och gästboken. Borde jag ändå välja?

• Svar på tråden För många saker?
  • S2011

om jag hade varit gäst på ett bröllop med alla dessa tre saker så är jag i princip 100 % säker på att jag hade valt en enda som jag hade gjort. det blir som lite kaka på kaka, tycker jag, och då hade jag nog hellre valt ett sätt att "sätta avtryck" på.

hur just ni ska göra och hur just era gäster skulle göra, det kan inte jag svara på eller ens råda i. det måste ni komma fram till själva hur ni vill göra. men som sagt, om jag skulle varit där skulle jag ha valt att göra bara en enda sak.. 

• anne på grönkulla

Välj en. Du blir bara besviken på att inte alla gör allt (även med en grej kommer det finnas dem som inte skriver/gotar/sätter hadnavtryck/vad det nu är).

Och visst kan du inte styra helt över om nån annan har en aktivitet, men ni kanske kan resonera om fenomenet?

Svar på tråden För många saker?