• tigern83

Största tabben/saken som glömdes bort på ert bröllop

Ni i lördags gifte vi oss. Vårt bröllop blev mer än perfekt och helt underbart. Allt klaffade egentligen som vi hade tänkt. Lite små saker hade glömts bort, men inga desto större saker. Förrens min mamma kom på en sak idag. Vi glömde att ta familjefotografi! Hur FAN kunde vi glömma det? Det harmar så jag gör snart sönder. Har gråtit floder redan över en sak som är svår att ändra. Hade vänner som fotograf och hade helt glömt bort i all stress att skriva en lista på saker vi vill ha fotograferade. En stor miss från vår sida. De fotograferade det som hände osv. Vi hade tänkt oss en proffsfotograf me valde att spara in pengar där. Synd! För hon skulle säkert kommit och påmint oss om det osv.

Så nu vill jag att NI också skriver ner saker som glömdes bort på ert bröllop eller andra missar/tabbar. Så kan vi alla lugna ner varandra i vår "sorg"...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 12:52
    Våra fotografer var för övrigt toppen! Men synd bara att vi glömde ge dem en lista på saker vi ville ha fotograferade. Skulle vi ha haft det kanske de skulla ha kommit och sagt åt oss. Så vårt fel, inte deras

Däremot kanske en proffsfotograf hade kommit och sagt till utan lista. Och så kanske hon skulle ha frågat om listan om hon inte hade fått den självmant...
  • Svar på tråden Största tabben/saken som glömdes bort på ert bröllop
  • EllaBella

Det enda jag kan komma på är att vi hade tänkt ta kort på vår son och våra föräldrar. Det är ju sällan man har tillgång till en proffsfotograf och det hade varit ett fint minne. Men där och då glömde jag helt av det och sonen var inte heller på sitt bästa humör pga allt folk. Vi kom däremot ihåg att ta gruppfoto men det tog en jäkla tid att arrangera  

Vigselförrättaren råkade också säga fel efternamn (men rättade sig själv) på min man under ceremonin men det blev mer lite komiskt. 

• Hon sa ja

Åh TACK för den påminnelsen! Jag ska GENAST skriva en lista på saker vi vill ha fotade. Oaaaaa! TACK! Vi har samma upplägg med vänner som fotar istället för "ett proffs" och jag kan verkligen tänka mig att det är lätt att det glöms bort saker. Även om det är en klen tröst för er kanske, så hjälpte er miss mig... 

Jag återkommer om en dryg månad och delar med mig av de (minimala?) missar som kommer uppstå vid vårt bröllop.  

• Niini

Vår största tabbe var nog gästboken som lämnade på hyllan.. Vi hade tänkt ta foto av alla familjer/par o lägga in fotot i gästboken o sen skulle var o en få skriva en hälsning brevid sitt foto. Nåja, blir en vanlig gästbok nu bara, har den som bäst att gå runt bland alla gästerna som var med.

• fru i augusti

Å vad tråkigt för er del att det glömdes bort. Vi har också vänner som kommer att fota och jag ska verkligen göra som du föreslår och skriva ner vad vi vill ha fotat. Jag har redan börjat samla inspirationsbilder på bröllopsfoton som jag är väldigt förtjust i.

Nu har vi inte gift oss än... gör det i augusti. Men jag kan komma med ett tips ändå. Om ni gifter er i sommar och det drar ut på tiden mellan vigseln och middagen (för att ni fotas t.ex) så tänk på att se till att era gäster förses med vatten också under minglet, inte bara alkohol. Lite för mycket bubbel i sommarvärmen och inget vatten är ingen hit...

• tigern83

Som tur var så hade vi vår lillfröken i famnen på kyrktrappan + lite nusomdå på festen. Så vid kyrkan har vi massa foton av oss tre och säkert några från festen. Men att fotografierna med våra föräldrar + syskon saknas harmar mig så det gör ont. Kommer från en väldigt familjetight familj... båda två av oss.

• Forumvärd

Oj
    Maken glömde bort manschetterna så det blev rätt rörigt tills dess att han fått tag på ett par. För givetvis hittade han inte igen första paret heller.

Svar på tråden Största tabben/saken som glömdes bort på ert bröllop