• Lilmemyself

bli bröllopskoordinator

Hejsan!

Jag har funderat under hela gymnasietiden på att bli bröllopskoordinator men vet inte riktigt hur man ska göra. Har ni några tips? Utbildning och liknande?     Jag vill ju gärna ha eget företag och har pratat med en del bröllopskoordinatorer och dom har gett tips på hur man ska gå tillväga och jag har även läst företagsekonomi A och B och liknande.

Är det någon här som har utbildat sig till bröllopskoordinator eller funderar på det?

• Svar på tråden bli bröllopskoordinator
  • förlovadflicka

Hade varit jättekul tycker jag också. Alltså, den bästa erfarenheten man kan ha inför jobbet är ju att ha planerat sitt eget bröllop, fatta vad man lär sig grejer alltså! Men alla har inte den turen som jag att de gifter sig snart efter gymnasiet så det kanske inte är så aktuellt :P Grejen är den att jag tror att det är väldigt svårt att bli det snart efter gymnasiet, jag tror de flesta som anlitar någon vill ha någon lite äldre, som de verkligen känner att de kan lita på och som gärna gift sig själv. Det brukar ju kosta en del att anlita någon... Något att tänka på, har inga mer tips :)

Svar på tråden bli bröllopskoordinator