• bruden

Vax vs. epilator?

Jag är en flitig användare av vax fär att bli av med håret där jag inte vill ha det. Nu funderar jag på om epilatorn jobbar som vaxet dvs. rycker upp strået med rötterna eller är det som rakning? Är det samma smärta som med vax? Inte för att jag bryr mig om vaxningens smärta, man lär sig härda ut de få sekunder det gäller. Men varför jag vill byta till epilator är för att slippa kladdet och förberedelserna. Hade varit smidigt om man bara kunde ta upp epilatorn och köra.

Såå, jag behöver råd. Är det lika effektivt med en epilator som med vax? Kan man använda epilatorn i ansiktet typ överläppen? Tar den med sig mycket hår åt gången eller fåt man köra flera gånger på samma ställe?

• Svar på tråden Vax vs. epilator?
  • blåklocka

Jag har aldrig användt vax, men har en epilator, eller har haft flera, och de är långsamma och låter mycket, på mig måste jag köra flera varv och jag tröttnar efter ett tag att köra och går tillbaka till rakning. Fast annars är det nog lika effektivt som vax, betydlingt mycket bättre än rakning iaf. Skulle inte köra den i ansiktet dock, knappt ens bikinilinjen, då det är lätt att den nyper i skinnet om det inte är slätt och spännt som på benen...

• bruden
    blåklocka skrev 2011-06-19 18:14:09 följande:
    Jag har aldrig användt vax, men har en epilator, eller har haft flera, och de är långsamma och låter mycket, på mig måste jag köra flera varv och jag tröttnar efter ett tag att köra och går tillbaka till rakning. Fast annars är det nog lika effektivt som vax, betydlingt mycket bättre än rakning iaf. Skulle inte köra den i ansiktet dock, knappt ens bikinilinjen, då det är lätt att den nyper i skinnet om det inte är slätt och spännt som på benen...
    Nyper i skinnet??Förvånad Nej fy farao! Då får jag fortsätta med vax. Jag vill inte ha en massa nypande och sånt. Trodde det var enkelt och bekvämt men då är det vax som gäller framäver
  • FelizLane

Hej bruden!