• fru Hägg

Smink och hår på samma ställe?

Jag undrar om det är vanligt att man fixar frisyren och sminket på samma ställe? Själv hade jag tänkt gå till makeupstore för sminkningen men det ligger lite långt bort och är rädd för att det ska bli stressigt på den stora dagen. hur gör ni andra??? TIPS MOTTAGES TACKSAMT!

• Svar på tråden Smink och hår på samma ställe?
  • Freakie
    fru Hägg skrev 2011-06-19 12:34:40 följande:
    Jag undrar om det är vanligt att man fixar frisyren och sminket på samma ställe? Själv hade jag tänkt gå till makeupstore för sminkningen men det ligger lite långt bort och är rädd för att det ska bli stressigt på den stora dagen. hur gör ni andra??? TIPS MOTTAGES TACKSAMT!
    Att man skulle kunna göra smink och hår på samma ställe var ett av mina krav när jag började leta runt, kändes mycket smidigare och precis som du skriver så slipper man stressa från ställe till ställe. Men om du kan få någon att köra dig mellan ställena så kanske det ordnar sig, eller åka taxi
  • Biscuit

Kolla med frisören, de brukar samarbeta med någon make-up artist. Så slipper du förflytta dig utan kan bara sitta i stolen och bli omhändertagen med ett glas champange i handen. Åhh längtar :)

• Aniara4

Jag letade också i första hand efter något ställe som gjorde båda, för att slippa förflytta mig emellan. Fastnade tillslut för Envy Me på Kungsholmen.  Eventuellt kan de dessutom göra hembesök, till en extra kostnad iofs, om de har tid, Håller tummarna! Men annars funkar det att åka dit också.

• Jenne

Kolla efter frilansande make up artister då de flesta av dem har kunskaper inom styling och uppsättningar :) och dessutom kommer de oftast gärna hem till dig på bröllopsdagen!

• sollan

Jag har turen/möjligheten att kunna få både fix av håret och smink på samma ställe då de har både frisör och sminkös  där  =) Smidigt!

• Ciccci

jag har oxå turen att jag får håret o sminkningen gjort på samma ställe.. :D
    Känns mycket bättre o veta att man inte behöver transportera sig nånstans utan kan sitta på samma ställe hela tiden o njuta.. :P

• Bettina

Jag har inte hår och smink på samma ställe, därför jag ville bli sminkad på make up store.
    Men allt ligger i närområdet, så det kommer funka ändå

• majflicka

Massa ställen som gör både hår + smink. Jag får dock mitt gjort på olika ställen, är dock bara 30m emellan dem så kändes överkomligt ;)

• 120530

De flesta sminköser kan tänka sig att komma till frisörsalongen. Min frisör har en sminkös de rekommenderar, det känns bra att veta att de har sammarbetat tidigare så allt flyter problemfritt.

• fru Hägg

Min nya plan är att sminka mig själv men låta frisör göra håret. Ska gå en liten kurs på makeupstore först!

Svar på tråden Smink och hår på samma ställe?