• AoH

Hur pynta stor festlokal

Vi ska ha vår fest i en bygdegård där huvudsálen är stor och hög i tak. JAg är orolig att det ska kännas naket och omysigt vilket jag verkligen inte vill. Har ni tips på hur man kan göra en stor lokal mysig och ombonad? JAg är pysslig av mig och gillar att fixa saker själv.

Vi ska ha borden som ett E med burdbåge och stolar klädda i vitt. Men annars har vi itne bestämt så mycket än. Tar gärna emot alla typer av tips och idéer! :)

• Svar på tråden Hur pynta stor festlokal
  • marimekko86

Jag med har en stor lokal och känner samma som du, att den kommer kännas kal och ovälkomnande, så jag ska lägga en bra slant på att dekorera den....Det är ljust, högt i tak och fönster från golv till tak längs de flesta väggarna, vätter mot umeälven,fiiiiint

Tänkte köpa billiga skira tyger eller gardiner på IKEA eller nåt och hänga upp i taket om det går,om det inte är för högt bara, eventuellt ljusslingor också om vi får tag i några som inte blir varma, helst batteridrivna så man slipper sladdar också.! I min lokal finns två stolpar mitt i rummet. Tänkte klä dem i ljusslingor och tyg över.

Kommer ha vackra blomsterarrangemang och mycket ljus på borden. Blockljus i glas"vaser" så det inte blir nån risk att nån bränner sig eller att lågan flammar. Om vi får tag på ljusslingor  så tänkte vi också hänga dem längs väggarna dä vi äter. Kommer inte riktigt ihåg med det var mycket fönster så jag vill liksom försöka få det att se ut som gardiner som lyser mysigt

Gifter mig på hösten så det kommer vara ganska mörkt så jag vill gärna ha ljusslingor så det blir mysbelysning. Hoppas man kan dimra spottarna i taket. Måste kolla upp det.

Man kan nog göra ganska mysigt om man liksom fokuserar på att dekorera just där man äter och sitter, liksom inrama den delen av lokalen

De vart långt det här inlägget :-P

• marimekko86

Typ nåt sånthär vill jag ha, eller blockljus i glasvaser som tål ljus i dem men såhär blir det blomma och ljus i ett.!

Ser mysigt ut, bara ut o leta ljusslingor.!

• Brud  vår 2012

så himla fiiiint ;)
    Ser dock ut som om detta skulle spräcka våran budget =P

• marimekko86

Jo det kostar att dekorera mycket. Som tur är så försvinner flera av våra utgifter eftersom jag har vänner som är frisör, florist, fotograf. Så jag kan lägga en hyffsad slant på dekorationer...men får se vad allt kommer kosta om jag ska få det som jag tänkt mig...lägger givetvis inte ut hur mkt som helst på lokalutsmyckning.!

Man kan ju ta in mycket från naturen och pynta med. Blommor, grenar, ris, kottar, stenar osv....

• Brud  vår 2012

o frukt o grönsaker =)
    kronärtskocka, lime, citroner osv är jättefint att dekorera med =)

Vi kommer att ha rosa som tema, men på borden kommer vi även att ha gröna inslag, med blommor/blad, frukt o grönt.

Tycker att det är viktigt att ha låga dekorationer - även om det inte är det snyggaste, men just för att alla ska se alla !

Svar på tråden Hur pynta stor festlokal