• plankton

Tågordning på middagen?

Vi ska ha buffé och på den kommer vi också att ha ostbricka och fruktfat. Efter middagen har vi tre alternativ:

1) Alla får resa på sig och gå runt lite. Kaffe och bröllopstårta lite "på stående fot" inom kort (innan dansen börjar)
    2) Vi har sittande kaffe efter middagen med bara en tryffel el dyl. Tårta långt senare.
    3) Vi har kaffe och bröllopstårta efter en bensträckare men sittandes vid bordet som en "normal" efterätt.

Ska säga att det är ett avslappnat bröllop på en gård med middagen i partytält och lite "trädgårdskänsla"

• Svar på tråden Tågordning på middagen?
  • ClaraH

Jag tror alternativ 2 eller 3 blir bäst. Vi planerar en lite längre bensträckare med ommöblering och brudvalsen först. Efter den (som faktisk är en tango istället) så tar vi tårtan, då tror vi att det har gått nästan en timme efter maten. Sen börjar den riktiga dansen.

Först hade vi tänkt att starta dansen och bryta den efter ett tag men vi är lite oroliga att festen ska komma av sig, men rent matmässigt är det egentligen kanske bättre att ha alternativ 2, för det är nog inte så många som är hungriga på tårta direkt efter middagen.

Det kanske inte var världens bästa svar, jag är har nog lika svårt att bestämma mig som du...

• marimekko86

Vi tänker att folk vill sträcka på benen och gå på toaletten mm efter en lång middag. Sedan kör vi våran dan och efter den blir det tårta och kaffe med avec. Sedan kommer livebandet och kickar igång festen!

Svar på tråden Tågordning på middagen?