• Syrinx

Hjälp med smink önskas!

Brukar du sminka dig mycket? För om du inte är den med massor av smink tror jag att du ska hålla det ganska enkelt på bröllopsdagen - annars kommer det ju inte se ut som du! Jag har bra hy, så jag använder bara concealer för att ta bort mörka ringar under ögonen och ett rouge för att förstärka mina kindben och ge lite färg. Det är enda underlaget jag använder nuförtiden, efter att ha använt mineralpuder, puder och foundation i omgångar. För mig blir det helt enkelt för mycket av något extra som bara ser onaturligt ut. (Och alla makeupartister som nu kommer skriva att då använder jag fel produkter och fel färger - jag har fått hjälp att hitta rätt färger och rätt produkter, men efter att en av mina bästa vänner som är utbildad hudterapeut gav mig lite tips har jag helt slutat med allt sånt. Det räcker ändå för mig.)

Att skippa läppstiftet ser nog verkligen inte alls konstigt ut, köp ett läppglans med en aning färg istället. Mycket lättare att applicera och lägga på nytt under kvällen, efter mat, dryck och pussar Till ögonen kan du använda en "tråkig" beige-brun palett ögonskuggor, och lägga en ljus grund och sedan förstärka lite med brunt närmast fransraden och uppe precis där själva ögonlocken slutar, så får du en vacker och naturlig form på ögat. Sudda ut kanterna så det inte blir skarpa övergångar mellan färgerna bara.  

Svar på tråden Hjälp med smink önskas!