• 27augusti2011

Ikea flynn lill

Hej!
    planerar bröllopet för fullt och hade tänkt köpa på mig ett gäng med ikeas flynn lill gardiner som på hemsidan såg ut att vara lila i färgen.. ( vi har färgtema lila, grön och vit). När jag kommer till varuhuset igår så ser jag till min besvikelse att de är gammelrosa och inte lila.. när jag sen söker här på bt så finner jag flera som ändå använt flynn lill gardiner som dukar och som precis som vi haft lila som färgtema... har ni haft den gammelrosa då eller har det funnits i lila färg tidigare?

någon som har tips annars på vart jag kan få tag på lila löpare, gärna uppåt 3 meter långa..

• Svar på tråden Ikea flynn lill
  • lycklig

Vet inget om Ikea men kan tipsa om decorationsväv från panduro som löpare. Det finns på metervara runt 20 kr metern tror jag. Väldigt trevligt ovanpå vita dukar.

• Rebecka och Jens

Flyn Lill har tidigare funnits i en lila färg, hade också tänkt ha det på vårt bröllop, men det sket sig eftersom det utgått ur sortimentet.

Kan också rekommendera dekorationsväv från panduro, köpte det istället, helt suveränt snyggt!!

• Julibrud2011
    27augusti2011 skrev 2011-06-15 10:50:13 följande:
    Hej!
    planerar bröllopet för fullt och hade tänkt köpa på mig ett gäng med ikeas flynn lill gardiner som på hemsidan såg ut att vara lila i färgen.. ( vi har färgtema lila, grön och vit). När jag kommer till varuhuset igår så ser jag till min besvikelse att de är gammelrosa och inte lila.. när jag sen söker här på bt så finner jag flera som ändå använt flynn lill gardiner som dukar och som precis som vi haft lila som färgtema... har ni haft den gammelrosa då eller har det funnits i lila färg tidigare?

någon som har tips annars på vart jag kan få tag på lila löpare, gärna uppåt 3 meter långa..

Jag har köpt flynn (visst är det lite genomskinligt) och det var verkligen inte gammelrosa! Mera åt cerisa/lila hållet i såna fall. Kan försöka lägga upp en bild om du vill. Ska nämligen inte använda det.
  • Helena brud 20 aug

Upptäckte samma som du, ser ju lila ut på hemsidan.. Men jag köpte en lila gardin istället, som jag tänkte dela på 30 eller 40 cm bitar... Varje gardin är ju 250 cm lång... Och 149 bred tror jag.. Så en längd skulle kunna bli hm... Fyra löpare? À 35 cm plus lite sömsmån.. I ett paket à två gardiner får man alltså ut 250 gånger åtta längder, dvs 20 m. Så 20 meter löpare för 79kr, det får väl ändå va ok.. Gardiner är rätt lik flynn i tyget, lite tunn och genomskinlig sådär....

• frejjan

Du har inte lust att sälja dem? :)

Svar på tråden Ikea flynn lill