april 2012
är det fler här som skall gifta sig april 2012
tänkte det kunde vara trevligt att följa varandra i planering
deppressioner, fitness osv....
Själv är dagen planerad till 14 april 2012
Järvsö kyrka, fest i alpbyn
är det fler här som skall gifta sig april 2012
tänkte det kunde vara trevligt att följa varandra i planering
deppressioner, fitness osv....
Själv är dagen planerad till 14 april 2012
Järvsö kyrka, fest i alpbyn
April 2012 här med! Är hälsingetös i grunden, men bröllopet blir nog i Sthlm :)
Maj 2012, ca en månad efter ditt helsingebrud. I Stockholm blir det :)
bellasbrollop.wordpress.com
Har ni någon hemsida/blogg?
vad skoj att vi är några som gifter oss ungefär samtidigt
roligare att följas åt med någon som planerar till ungefär samma tid
Hur långt har ni kommit?
Hur många gäster ska ni ha?
Kyrkligt eller borgligt?
I huvudet är det mesta klart, men jag försöker hålla igen lite ;) Vi ska ha en borgerlig vigsel, lokalen är prel. bokad. Både festen och vigseln komer att vara i en festlokal på Långholmen. Blir ca 50-60 gäster. Buffé och tårta ska jag göra själv med hjälp av mamma syrran och min bästa vän :) Tårta har vi precis börjat testa ut, och buffémenyn är i princip klar, tror jag. Hur är det för er?
Vi kommer också göra den mesta maten själva
4 sorters kött samt lax, potatisrätter, sallader, paj, bröd och såser till huvudrätt
sushi, snittar och plockmat till förrätt
ost och fruktbuffe med chokladfontän till dessert
kaffe tårta och avec senare på kvällen
janzonsfrestelse och pizzabullar till vickning
resterna spar vi till söndagsbrunch
( vi kommer tjuvstarta på fredagskvällen med bastu, badbalja och hör och häpna - surströmming!!! )
Duka gör vi sälva på lördagsförmiddagen, ställer iordning borden på fredagen
om alla kommer (125p varav 20 barn) så blir det fem bord med 24-25 p vid varje bord samt
honörsbordet där efter många om och men troligen bara brudparet kommer sitta
klänningen har jag fått hem, har en underkjol men beställt ytterligare en med lite släp
beställt slöja också
caketopper och diadem samt blomsmycken klara
lokal, kyrka och musiker klara
kikar på kläder åt barnen och blivande.....
filat lite på festprogram och vigselprogram
vet på ett ungefär hur inbjudningskorten ska se ut
Vi ska faktiskt ha ett överraskningsbröllop, bara min familj och ett par nära vänner som vet. Resten av gästerna kommer bli inbjudna på vanlig fest bara. det är iaf planen. Det är dock inte helt lätt att få ihop, så vi får se om vi lyckas :) Jag har börjat titta på klänningar, men vet inte riktigt vilken väg jag ska gå än. Tänkte ta tag i frågan ordentligt efter sommaren. Caketopper finns visst efter mormor och morfar :) Min blivande har preccis fått ärva en fin kostym som vi tror att han kan ha på bröllopet. Förhoppningsvis blir det livemusik, har en kompis som spelar i ett coverband.
125 gäster är mycket! Jag blir varnad hela tiden för att laga mat och så till våra 60 ;)
Sushi som förrätt är en superbra grej tycker jag! skulle jag också velat ha, men sambon gillar inte sådant, så då är det inte så kul :)
ja det är svårt att planera mat för många personer
Vi kommer ha många kalla rätter, och sedan förbereda resten så de bara behövs in i ugnen för att värmas
Är van att laga mycke mat då jag driver en restaurang
Kommer ha en del personal inhyrd den aktuella dagen som får styra upp det mesta
med värmning av olika rätter och servering
sushi, snittar och plockmat kommer vi göra fredagen och plasta in och placera i kyl
salladen gör jag på förmiddagen, likaså en del såser
Får lite hjälp med pajer och potatiskaka+ janzon
pizzabullar tänker jag baka i förväg
både jag och blivande älskar sushi !! kommer be några av våra gäster hjälpa oss med dem på fredagen
Låter härligt! Vi planerar också mest kall mat, skaldjurscheesecake, västerbottenostcheesecake, ett par sallader, matmuffins, kyckling, rostbiff, ett par olika pajer, potatissallad och bröd. Mitt stora problem är att jag hela tiden kommer på fler saker jag vill ha med, men man måste ju begränsa sig :)
känner igen det där, ser olika sake roch tänker
hmmmm,det där ser gott ut, det kanske man skulle ha !!!
Mina gäster kommer kunna rulla ut på dansolvet efter all mat !!