• Smvfm

Tips om vad man kan för frisyr om man har kort hår?

Hej

Jag har verkligen ett problem ska gifta mig i oktober men jag har för kort hår för att sätta upp det eller något sådant. Jag tänkte om ni kunde hjälpa mig med tips om vad man kan göra för snygg frisyr med kort hårt. Jag tror inte att jag vill ha löshår.
    Har funderat om jag ska en lång slöja men det kanske inte passar om man inte har uppsatt. Ska man istället ha diadem, tiara eller någon hårdekoration?
    Tack på förhand!

Hälsningar

Malin

• Svar på tråden Tips om vad man kan för frisyr om man har kort hår?
  • Hallonkräm

Hur kort hår har du?
    Det är väldigt fint med små inbakade flätor på sidorna med kanske några pärlor eller blommor i...
    Ska du ha slöja kan du fästa det väldigt fint med en tiara!

:)
    Lycka till

• Nikkita

Vet ju inte riktigt hur kort hår du har man här kommer några bilder som kanske kan inspirera!
    När man har kort hår kan man ju istället för slöja pryda håret med olika saker. Diadem, blommor, klämmor mm. Eller göra fina små slätor av något slag!

hoppas du hittar någon frisyr du trivs i Skrattande

• Amejuli

Den här korta frisyren tycker jag är fin!
  • Amejuli

Här är några andra men det hänger ju förstås på hur kort du har också som någon annan skrev. Hoppas du hittar något du gillar!
  • Smvfm

Tack för alla svar, när det gäller slöjan så var ju tanken att jag tänkte ha en slöja med bred spets och ha den liggandes på huvudet. Men så tänkte jag också man kunde ha en liten på huvudet som bilden ovan.  Jag vet inte vart man hittar sådana korta slöjor som här ovan då de bara är över halva ansiktet.
    Men den här bilden var en favorit iallafall.

Hälsningar Malin
  • Amejuli

Vad roligt att du gillar det. Jag ska nog också ha sån, du kan söka på birdcage som många kallar det. Det finns i flera butiker men ett ställe på nätet som många gillar (där jag har köpt grejer till min) är etsy.com
    Så har du inte kollat in den sidan så tycker jag du ska göra det! De har oändligt många hårsmycken och birdcage och en massa annat så det är lätt att fastna tycker jag.

Har du svårt att hitta kan du också söka på birdcage veil eller fascinator. Du kan söka direkt på etsy också.

Här är några länkar till olika varianter:

http://www.etsy.com/listing/75086888/ivory-birdcage-veil-with-cherry-blossoms?ref=sr_list_9&ga_search_query=birdcage&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

http://www.etsy.com/listing/49105251/marilyn-birdcage-veil?ref=sr_list_11&ga_search_query=birdcage&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

http://www.etsy.com/listing/61679083/gorgeous-ivory-beaded-birdcage?ref=sr_gallery_23&ga_search_query=birdcage&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

Hopppas du hittar något du gillar och lycka till!

• Amejuli

Om du hellre skulle vilja ha ett hårsmycke med inte så mycket flor som hänger ner i ansiktet så går det säkert också att hitta på etsy men vill du kolla en affär också så är ett tips accesorize om du har det i närheten där du bor?

Svar på tråden Tips om vad man kan för frisyr om man har kort hår?