• Pinkgrape

Axelbandslös bh i större kupstorlek, vart hittar man det?

Jag skulle behöva en bh utan axelband och i storleken 75F, finns det och vart isåfall?
    Sitter en sådan bra? Den borde väl hållas fast och uppe lite av klänningen?

Jag är helt lost när det gäller underkläder och här där jag bor finns bara typ Lindex, HM och Kappahl att handla ifrån och jag hittar inget alls där :/ Kom gärna med tips och förslag?

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Axelbandslös bh i större kupstorlek, vart hittar man det?
  • SnuttisSessan
    Pinkgrape skrev 2011-06-13 14:14:20 följande:
    Jag skulle behöva en bh utan axelband och i storleken 75F, finns det och vart isåfall?
    Sitter en sådan bra? Den borde väl hållas fast och uppe lite av klänningen?

Jag är helt lost när det gäller underkläder och här där jag bor finns bara typ Lindex, HM och Kappahl att handla ifrån och jag hittar inget alls där :/ Kom gärna med tips och förslag?
    Jag köpte min på lindex i storlek dd och jag har både f,g och h på mina tuttar beroende på affär men den passade jättebra så testa lite olika storlekar. Den jag köpte sitter inte jättebra men med klänningen på sitter den där den ska.  Annars är ett besök till change antingen fysisk butik eller på nätet väldigt bra. Och bor du nära vinslöv har de också gigantiska storlekar :)
  • Pinkgrape
    SnuttisSessan skrev 2011-06-13 14:20:38 följande:
    Jag köpte min på lindex i storlek dd och jag har både f,g och h på mina tuttar beroende på affär men den passade jättebra så testa lite olika storlekar. Den jag köpte sitter inte jättebra men med klänningen på sitter den där den ska.  Annars är ett besök till change antingen fysisk butik eller på nätet väldigt bra. Och bor du nära vinslöv har de också gigantiska storlekar :)
    Jag har prövat alla möjliga på de affärer som finns här och ingen sitter bra alls tyvärr. Hittade en som satt bra, men den var typ knallrosa med lila blommor på och det vill jag inte ha :/ Har tyvärr lite för långt till en sådan buktik, men ska kolla på nätet :)
  • LoppanV

Jag har 80ff och jag brukar beställa från nätet. Lite risky kanske men lite bättre märken som freya, panache och wonderbra brukar vara mycket billigare.. kolla in Bravissimo och Asos :)

• BlomAnna

Nu stjäl jag tråden lite...Jag skulle behöva en bra halterneck behå i större storlek typ 85 D-DD . Någon som ahr bra tips på vart jag kan köpa en sån?

• Pernillapernilla

Kvinnligt under är en jätte bra butik som har bra service och är jätte duktiga på att hjälpa till o hitta bra bh:ar till de som har lite större byst....
    Men den ligger i Åkarp nere i skåne kanske lite långt o åka...?

• Amejuli

Hej. Ja det är inte lätt att hotta en BH som sitter uppe om man har lite större kupor. Jag tycker ofta att de från lindex och sådana är för veka och bara hasar ner.

Min lösning blev en wonderbra, den med lite spets på. Den kanske inte är världens bekvämaste men sitter som berget.

Jag har sett att du kommer från en mindre ort i någon annan tråd har jag för mig och då är det inte alltid lätt att hitta alla märken heller. Jag köpte min på uppercut.se och leveransen var jättesnabbt och inga problem att lämna tillbaka eller byta storlek om man vill det.
    Så det är mitt tips. Hoppas du hittar vad du söker!!

• Syrinx
    LoppanV skrev 2011-06-13 14:49:45 följande:
    www.asos.com/Wonderbra/Wonderbra-Ultimate-Lac...

En av de bästa axelbandslösa jag har :)
    Jag har 65/70 E-G beroende på modell, och jag håller med om att Wonderbra verkligen är vad de utlovar - wonderbra helt enkelt. Instämmer i rekommendationen! Den sitter som gjutet genom precis allt och formar dessutom bysten på ett snyggt sätt. 
  • Amejuli

(Litet tillägg: Jag har exakt samma BH som LoppanV länkar till och det är även den bästa som jag har provat och det är den jag ska ha på bröllopet. Vill dock påpeka att jag tycker de är lite små i kupstorleken så jag fick ta en strl större i kupan än jag brukar ha. De är lite dyra också men helt klart värt pengarna!)

Svar på tråden Axelbandslös bh i större kupstorlek, vart hittar man det?