• Pinkgrape

Axelbandslös bh i större kupstorlek, vart hittar man det?

Jag skulle behöva en bh utan axelband och i storleken 75F, finns det och vart isåfall?
    Sitter en sådan bra? Den borde väl hållas fast och uppe lite av klänningen?

Jag är helt lost när det gäller underkläder och här där jag bor finns bara typ Lindex, HM och Kappahl att handla ifrån och jag hittar inget alls där :/ Kom gärna med tips och förslag?

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Axelbandslös bh i större kupstorlek, vart hittar man det?
  • LoppanV
    Amejuli skrev 2011-06-13 15:02:09 följande:
    www.uppercut.se/default.asp?page=product&prod...

Just nu har 50kr i rabatt på alla wonderbra!
    Ja visst är den fantastisk sitter som berget hela dagen. spelar ingen roll hur mycket man hoppas och svettas :P

Måste bara säga att asos har fri frakt just nu och där kostar den 400 kr nu ! :D
  • nawal01

Jag har hittat en axelbandslös bh i change i min storlek vilket är 70G. Den satt jättebra kostade en slant 470kr men den satt perfekt och höll upp allt otroligt bra =)

• Amejuli
    LoppanV skrev 2011-06-13 15:21:28 följande:
    Ja visst är den fantastisk sitter som berget hela dagen. spelar ingen roll hur mycket man hoppas och svettas :P

Måste bara säga att asos har fri frakt just nu och där kostar den 400 kr nu ! :D
    Ja! Jag har letat hur länge som helst!!! Fick tips om den här och det känns otroligt skönt att iaf ha en som man slipper vara orolig för att den ska åka ner!

Vilket himla bra pris på asos också! Kanske måste köpa en till?
  • Theka
    Syrinx skrev 2011-06-13 14:58:02 följande:
    Jag har 65/70 E-G beroende på modell, och jag håller med om att Wonderbra verkligen är vad de utlovar - wonderbra helt enkelt. Instämmer i rekommendationen! Den sitter som gjutet genom precis allt och formar dessutom bysten på ett snyggt sätt. 
    Jag har 70 E och beställde också exakt samma BH och den sitter verkligen hur bra som helst fast jag fick ta den en storlek större, 70 F. (Jag provade faktiskt ut i en fysisk butik men beställde den på nätet, Asos,då de aldrig återkom till mig när de hade tagit in min storlek i rätt färg.)
  • Ankis88

Jag köpte en BH från Fauve på Gustav Melbin (Gamla Stan), storlek 65G tror jag att det var.
    Jättebekväm! Men jag vet inte var du bor. 

• Pinkgrape

Tack så jättemycket för alla tips, måste verkligen kolla in allt :)

Jag bor ganska långt upp i norrland, så butiker söder om Umeå är inte intressant :P

• Dejli
    LoppanV skrev 2011-06-13 14:49:45 följande:
    www.asos.com/Wonderbra/Wonderbra-Ultimate-Lac...

En av de bästa axelbandslösa jag har :)
    Den har jag också. Sitter som gjutet. Tyvärr skär den in lite i armhålan på mig, särskilt på ena sidan då det är lite lite skillnad i storleken på brösten. Men inte värre än man står ut, och hellre det än att den kanar ner. Har 70E på min...
  • Dejli
    Aniara4 skrev 2011-06-13 17:48:09 följande:
    Den här är bra, men liten i kupstorlekarna, man kan behöva gå upp 2 storlekar!
    wonderbra.timarco.se/productcca793cb-f67c-46a...
    Jag provade den i en affär, den funkade men tryckte upp hullet lite för mycket vid armhålorna - men det kan ju bero på att jag är överviktig.
    Vi är fler som rekommenderat den här ovan, och jag tycker inte den var liten i storleken... däremot sa hon i butiken att det kan skilja lite i färgerna också, hon upplevde att vissa färger töjde sig mer än andra. Men jag har den storlek jag brukar ha annars också. Kanske beror lite på formen på brösten etc.

Jag hade dock inte köpt den utan att prova först (eller se till att man han skicka tillbaks och byta), för man kan ha olika storlekar i olika modeller av bh (kan t ex oftast ha en storlek mindre i vanliga bh:ar än i balconette t ex) och också olika beroende på märke. Alla skor i storlek 39 passar ju inte bara för att du brukar ha storlek 39...
  • Pinkgrape
    Dejli skrev 2011-06-13 18:18:21 följande:
    Vi är fler som rekommenderat den här ovan, och jag tycker inte den var liten i storleken... däremot sa hon i butiken att det kan skilja lite i färgerna också, hon upplevde att vissa färger töjde sig mer än andra. Men jag har den storlek jag brukar ha annars också. Kanske beror lite på formen på brösten etc.

Jag hade dock inte köpt den utan att prova först (eller se till att man han skicka tillbaks och byta), för man kan ha olika storlekar i olika modeller av bh (kan t ex oftast ha en storlek mindre i vanliga bh:ar än i balconette t ex) och också olika beroende på märke. Alla skor i storlek 39 passar ju inte bara för att du brukar ha storlek 39...
    Tyvärr finns det ju ingen möjlighet för mig att pröva i butik, så jag måste chansa och beställa från någonstans.
Svar på tråden Axelbandslös bh i större kupstorlek, vart hittar man det?