• LadyL

Absolut Torr

Jag skulle bara vilja tipsa om en produkt som jag tycker fungerar jättebra och som verkligen skulle kunna underlätta för alla blivande äkta par...

Jag är en Buzzador, vilket innebär att jag får hem produkter för att prova och låta andra prova och komma med synpunkter på. Just nu har jag fått hem flera prover av deodoranten och antiperspiranten absolut torr. Man applicerar absolut torr under armarna, i hanflatorna eller under fötterna innan man ska gå och sova och tvättar sig sedan som vanligt morgonen efter. Sen är man svett- och luktfri i upp till en vecka. I vissa fall, så som mitt eget, kan man behöva använda absolut torr flera gånger innan den faktiskt håller så pass länge som en vecka. Men när den väl gör det är den guld värd!

Jag får absolut inga pengar för att sprida den här informationen och jag skulle inte tipsa om den här produkten om jag inte tyckte att den funkade.

Sen kanske jag ska nämna att Absolut Torr finns att köpa på de flesta apotek :)

• Svar på tråden Absolut Torr
  • Sörön10

Värt att tänka på är att svetten ändå ska ut. Den kommer inte ut där du applicerat AT men den kommer desto mer ut på andra ställen på kroppen! Kanske inte så kul att börja svettas som en tok i ansiktet för att man ATat sig under armarna...

Plus att det svider som satan om man råkar vara minsta duschfuktig under armarna (eller är hyfsat nyrakad).

• EllaBella

Jag har använt Absolut Torr till och från i några år och kan lägga till några nackdelar. Den är inte så snäll mot huden, så när jag använder man den regelbundet får jag klåda i armhålan. Det kan också bli en kemisk doft, som inte försvinner när man tvättar sig. Annars funkar den bra mot svettningar!

• yhangcvite

Hej LadyL, 

Jag har sett den "absolute torr" produkten, men jag tänkte bara om den är inte snäll mot huden, kanske den kan göra huden svart? eller irriterad?  

• MrsBrud

Jag har använta Absolut Torr i mer än 10 år till och från. Mest under sommaren när man inte vill gå omkring med svettringar under armarna.

Jag tycker inte att jag svettas märkvärt mer någon annanstans.

Har precis som testpersonen fått använda den ett par gånger i rad för att det ska verkar perfekt.

Jag brukar ta den innan läggdax. Ett tips är att bara dutta försiktigt och att INTE ha rakat armhålerna de senaste dagarna, för då gör det ont, svider och kliar hela natten. Samma om du öser på! Dutta några duttar  och låt lufttorka..

• LadyL

Jag har inte heller märkt av att jag fått mer svettningar någon annan stans. Dessutom är jag osäker på att svetten kommer ut någon annan stans. Man har ju svettkörtlar, men knappast svettkanaler? Sen har även jag märkt av vissa irritation, men som sagt så ska man inte vara fuktig och inte nyrakad. Jag tycker i alla fall att det är värt det. Men jag har å andra sidan haft väldiga problem med svett i princip hela livet.

• Sörön10

Nä, man har inte svettkanaler kanske men kroppen vill fortfarande kyla ner sig och släpper ut en mängd svett. Absolut torr gör ju inte att svettproduktionen slutar utan snarare täpper till oönskade svettutgångar, sas! Kroppen kommer fortsätta vilja kyla ner sig exakt lika mycket och då ökar koncentrationen på övriga svettutgångar istället. 

Alla kanske inte upplever det, därför är det bra att testa innan och se hur man själv reagerar så man inte står där vid "viktiga" tillfällen och plötsligt svettas grismycket ur tex armvecken pga att man använd AT på andra ställen!

Ett tips för att få det riktigt snustorrt innan och efter applicering är att använda hårtork och blåsa torrt!

• izredam
    LadyL skrev 2011-06-13 14:32:14 följande:
    Jag har inte heller märkt av att jag fått mer svettningar någon annan stans. Dessutom är jag osäker på att svetten kommer ut någon annan stans. Man har ju svettkörtlar, men knappast svettkanaler? Sen har även jag märkt av vissa irritation, men som sagt så ska man inte vara fuktig och inte nyrakad. Jag tycker i alla fall att det är värt det. Men jag har å andra sidan haft väldiga problem med svett i princip hela livet.
    Jo, den kommer ut någon annanstans, det står i ditt Buzzadorhäfte (jag har också fått den kampanjen) ;) Men jag har inte heller märkt någonting av att man skulle svettas mer någonannanstans - det finns ju trots allt rätt många svettkörtlar som svetten kan komma ut genom och det är ju inte som att all svett kommer ut på samma ställe. Jag har verkligen varit supernöjd med min AT sen jag fick den :D
  • Syrinx
    EllaBella skrev 2011-06-13 12:33:14 följande:
    Jag har använt Absolut Torr till och från i några år och kan lägga till några nackdelar. Den är inte så snäll mot huden, så när jag använder man den regelbundet får jag klåda i armhålan. Det kan också bli en kemisk doft, som inte försvinner när man tvättar sig. Annars funkar den bra mot svettningar!
    Instämmer i detta. Fästmannen svettas mycket och har provat Absolut Torr i ett par perioder, men måste alltid avbryta. Trots att han gör allt enligt instruktionerna och är supertorr när han tar på den, får han sådan klåda att han måste tvätta av allting för att inte bli galen. Han har känslig hy, så det är förmodligen därför han reagerar så starkt. 

Så tänk på det, om ni har känslig hy! Det kan verkligen förstöra huden.  
  • Tärna 2011

Har funderat på att köpa AT, men blir osäker när ni säger att man inte får vara nyrakad/rakad senaste dagarna. Till bröllopet vill jag ju helst vara nyrakad, bäst då kanske att inte köpa AT eller vad säger ni?

• Sörön10
    Tärna 2011 skrev 2011-06-13 17:53:59 följande:

Har funderat på att köpa AT, men blir osäker när ni säger att man inte får vara nyrakad/rakad senaste dagarna. Till bröllopet vill jag ju helst vara nyrakad, bäst då kanske att inte köpa AT eller vad säger ni?

Kör AT några dar innan isf och raka dagen innan/samma dag som bröllopet är! Det är tvärtom som är dåligt! Då svider det som fan och du önskar att du aldrig blivit född. Typ.
  • Tårtsmula

Jag provade AT för ett tag sen. Första gången upplevde jag att det kliade ganska mycket, men jag var ändå nöjd och kände mig fräschare. Efter andra eller tredjegången reagerade min hud jättestarkt. Jag fick enorm klåda och det såg ut som stora sår i armhålorna. När jag kliade kliade det ännu mer. Nä, aldrig mer AT och jag har läst om fler som har fått frukansvärda hudreaktioner. Jag skulle aldrig prova AT till bröllopet. Jag skulle aldrig rekomendera det till nån. Jag ska lägga till att jag är inte allergisk mot något och jag har inte känslig hud.

• Zelmah

får sån galen klåda av AT. Kliar så det gör ont och det går inte att strunta i att klia så till slut blir huden jätte röd och sårig av allt kliande. Har aldrig varit nyrakad när jag tagit det, haft minst 3dagarsstubb (långt för mitt växer som ogräs..) men likt förbannat ratar min kropp denna substans. Även fast jag sköljer av det fortsätter det att klia. Jag använde det mycket i tonåren och plågade mig igenom det för att slippa lökisar, men det är ju kanske 12 år sedan. Kanske skulle funka bättre nu, vet inte.

• Mace
    Sörön10 skrev 2011-06-13 14:40:01 följande:
    Nä, man har inte svettkanaler kanske men kroppen vill fortfarande kyla ner sig och släpper ut en mängd svett. Absolut torr gör ju inte att svettproduktionen slutar utan snarare täpper till oönskade svettutgångar, sas! Kroppen kommer fortsätta vilja kyla ner sig exakt lika mycket och då ökar koncentrationen på övriga svettutgångar istället. 
    Beror inte det lite på varför och hur man svettas också? Det är ju faktiskt inte alltid som man svettas för att det  är så varmt, det kan ju bero på andra saker också... typ "kallsvett". Jag tycker alltid jag svettas mer under armarna om jag t.ex. har en polyesterblus - och då kan jag vara riktigt kall i övrigt, men jag antar att det på något vis triggar just de körtlarna.

Jag tycker AT är toppen då och då, men håller med om att det kliar som tusan eller svider så man håller på att dö om man är nyrakad. Jag kommer ha det på mitt bröllop, men jag kommer ta på det ett par dagar innan för säkerhets skull.
Svar på tråden Absolut Torr