• Nu tusan ska jag bli fru

Personlig gravering i vigselringen - idé?

Hej!

Jag undrar om någon kan hjälpa mig att komma på någon personlig/romantisk/fyndig gravering att ha i min vigselring.

Jag har redan två ringar den ena med våra initialer och ett hjärta:
    M <3 S 20050806
    S <3 M 20050806

samt i den andra "min riktiga":

Martin 20050805

(anledningen till varför jag har två förlovningsringar är att vi förlovade oss 2005 men bytte ut ringarna tre år senare, de första ringarna lät vi tillverkas till en enda ring som jag bär på mitt ringfinger på höger hand).

Skulle därför kännas fint med något annat än det jag redan har, men självklart vigselns datum som blir 20110806. Ett vackert ord eller så... Men jag har drabbats av en galen beslutsångest och idétorka vad gäller ALLT som berör bröllopet så jag kan behöva lite hjälp på traven...

tack på förhand!

• Svar på tråden Personlig gravering i vigselringen - idé?
  • teddy

heeej
    har väl inga direkta ord eller så som du kan skriva, men tänk dig typ ord ni ofta säger eller saker som betyder nåt speciellt för er... sångtext kanske? nån dikt med några speciella ord osv! nåt som inte betyder mycket för andra men mycket för er! :)
    då blir det personligt! :) 

• Tittij

Alltid
    Idag (kan ju betyda mycket men att IDAG är det som gäller, idag gör jag mitt bästa..)
    Forever
    Amor vincit omnia

Vet att det finns många såna här trådar, så sök lite här inne så hittar du många förslag  

• Pinkgrape

Vi hade tänkt ha något personligt och fint graverat i våra ringar, alltså inte namn och datum, det blev tillslut "Vi mot världen". Kanske inte så jätteroligt och unikt, men det känns väldigt rätt nu faktiskt, då vårt slagord eller vad man nu säger har varit det genom hela vårt förhållande.

Något som jag annars tycker är fint är "Hjärtat får aldrig rynkor".

Det är ju dock så svårt när man vill att det ska vara personligt, för vad som är personligt och fint för en person, är inte det för en annan :P Jag tror nog att ni ska lyckas komma på något :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Personlig gravering i vigselringen - idé?