Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

    Tips på HUR man beställer sin livs brudbukett!

    Som med alla konstnärliga saker är det ju så att om man försöker styra själv hur något ska se ut (på pricken) så visst kan man få det man önskar, men om man ger floristen mer konstnärlig frihet så kan man få något som överträffar alla ens förväntningar och som dessutom blir billigare.

    Jag tog med en inspirationsbild på min klänning och på frisyren plus två tygprover på klänningen.
    Och sen 10 inspirationsbilder på buketter som alla hade något som jag gillade.
    Jag sa att enda kraven är att det är en bukett man bär över armen och som är lite hängande. Och att jag vill ha vita kallor i den. Men annars får hon helt fria händer med den. Om hon vill lägga in andra blommor som är lättare att jobba med i den typen av bukett, om hon vill ha något grönt (gräs kanske) eller annat. Det är helt upp till henne.
    Jag förväntade mig att min bukett skulle kosta ca 2500:- och tärnornas runt 500:- styck.
    Men fick ett ungefärligt totalpris på 1500:- för alla tre buketterna... Skrattande

    Eftersom det är ett tag tills jag gifter mig så har jag ju inte sett buketterna än. Men jag litar på henne. Hon är väldigt kompetent och kommer att göra tre underbart vackra buketter som jag nog inte ens hade kunnat drömma ihop själv Glad

  • Chicita
    Sebastiána skrev 2011-06-11 00:48:31 följande:
    Min florist fick fria händer. Vilka blommor som helst bara buketten går i vitt och grönt, och max 300:-

    Här är resultatet:


    Jättefin bukett, och för bara 300:- dessutom...
    Där ser man hur bra det kan gå när man släpper en konstnär (floristen alltså) fri Skrattande
Svar på tråden Tips på HUR man beställer sin livs brudbukett!