• Brud011

Vad betalar du för håruppsättning och smink?

Gör ni det själva eller nån gör det gratis åt er så behöver ni inte svara ;) men undrar vad ni andra får betala för hår o smink?

Jag ska betala 3- 3500 för håret (!!) och 1200 för sminket.

Kul att höra vad andra betalar..  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-09 20:47
    Då ingår konsultationer (ordentliga sådana med hel sminkning osv), champagne, frukost, jordgubbar, hjälp med påklädning osv.

• Svar på tråden Vad betalar du för håruppsättning och smink?
  • Smilla07

Jag hittade en tjej i Hudik som har  ett "brudpaket". Då ingår håruppsättning och make up, pedikyr, manikyr och vaxning av underben. Var där på provuppsättning och provsminkning och hon var jätte duktig! För allt detta ska hon bara ha 1995 kr!!! Som hittat!

• Annika David
    Smilla07 skrev 2011-06-09 22:28:15 följande:
    Jag hittade en tjej i Hudik som har  ett "brudpaket". Då ingår håruppsättning och make up, pedikyr, manikyr och vaxning av underben. Var där på provuppsättning och provsminkning och hon var jätte duktig! För allt detta ska hon bara ha 1995 kr!!! Som hittat!
    Det låter ju kanon!!! Vad roligt :)
    Bröllop 2011-07-02
  • kay
    S2011 skrev 2011-06-09 20:49:02 följande:
    1750 kr för håret, inkl provuppsättning, skumpa, snacks, salongen helt för oss själva i tre timmar. (sminkar gör min mua-utbildade syster)
    Hej, får man fråga vart? letar desperat efter hårstylist/frisör i Stockholm. Tacksam för svar.
  • c4trin

Från början va de satt 15-1700 kr för hår + smink men de slutade faktiskt på 1400!

Superduktig frisör och makeupartist var det, han gjorde allting på lite mer än 2 timmar (otroligt när håret e så komplicerat + att jag ville ha mycket smink i olika färger)

Det blev HELT perfekt dessutom :D
    Absolut värt att lägga pengar på!

• c4trin
    c4trin skrev 2011-06-09 22:42:39 följande:

Från början va de satt 15-1700 kr för hår + smink men de slutade faktiskt på 1400!

Superduktig frisör och makeupartist var det, han gjorde allting på lite mer än 2 timmar (otroligt när håret e så komplicerat + att jag ville ha mycket smink i olika färger)

Det blev HELT perfekt dessutom :D
    Absolut värt att lägga pengar på!

Ingick fika, 2 konsultationer (vissa är ju mer krävande än andra och anv'nde både för mina funderingar och sånt *hehe*), hår och smink som höll hela natten (och var nästan svårt att få bort så bra det satt)

Låna löshår om man ville också

• S2011
    kay skrev 2011-06-09 22:39:46 följande:
    Hej, får man fråga vart? letar desperat efter hårstylist/frisör i Stockholm. Tacksam för svar.
    I Skövde, så det hjälper nog tyvärr inte så mycket i ditt fall.. men jag hoppas du hittar nåt närmare.
  • tinato

Jag betalar 2500:- för smink och hår för mig och 1300:-st för mina 2 tärnor. (smink och enklare håruppsättning ) 
    I detta ingår provsession för mig...
    Kostar en del men jag tycker det är värt det ...

• prinsessanogrodan

Jag betalade 6000 kr för håruppsättning,sminkning, champagne, påklädning, klippning,slingor, 2 provuppsättningar, extensions,gelénaglar med lite extra bling och frisören åkte ut till hotelelt där vi sov över.

• SnartFruSir

För uppsättningen betalar jag upp till 3300 kr och för sminket 995. Men sedan betalar jag även mina två tärnors, mammors och toastmadames uppsättningar (1000 kr vardera) och smink (350 kr vardera). De kommer jobba två frisörer men min vanliga kommer sköta mig själv. Så räknar man tismässigt så lägger det nog en 8-10 timmar på oss.

Det ingår sminkkonsultation som redan är gjord, och champagne, frukt osv under dagen. Sedan fotar min frisör det vi gör också, tycker jag ska bli kul. 
    Klipp + sling tillkommer, men det gör jag veckan innan. Typ bland de dyraste posterna faktiskt, men min blivande tyckte jag var värd det. Så det blir jättemysigt att sitta med sina närmsta tjejer och bli ompysslad hela morgonen.

• Sebastiána
    Smink - ingenting
    Jag gjorde det själv. Sminket har jag givetvis betalat, men det kommer jag att använda långt efter vigseln så det ingår i min ordinarie sminkbudget.

Hår - 1595:-
    Håruppsättningen tog 2 timmar och blev fantastisk. Jag ska lägga upp bilder så fort jag har några.
  • Sebastiána

Glömde skriva att konsultation ingick i priset. Jag och tärnan hade salongen för oss själva hela tiden. Det kom inga andra kunder, och ingen annan personal förrän 10 när salongen egentligen öppnar.

• Mariamilena80

Min syster sminkar mig gratis och sen har jag hittat en frissa/tjej som kommer hem till mig och fixar bruduppsättning för 800kr=)

• SnuttisSessan

Jag ska betala max 1000 kr för hår och makeup i helsingborg. Men då räknar hon 1.5 timmar för jag ska bara ha håret lockat och en enkel sminkning. Det ingick konsultation men endast med prat och ingen sminkning eller lockning. Jag ska själv ha med mig en mascara och ett läppglans. Jag får byta om där :)

• ClaraH

Jag betalar 1500:- för håret inkl. konsultation och 1500:- för smink och hår och konsultation för min dotter som ska vara tärna. Om jag vill ha smink därtill (jag kommer nog att sminka mig själv) så kostar det ytterligare 1000:-.

• EllaBella

Hår 400 kr
    Bokade som festuppsättning och inte brud. Fick hela håret lockat med tång, vilket tog lite mer än en timme.

Smink 0 kr (gjorde själv) 
    Fick fylla på lite i sminkförrådet men det är sådant som jag kommer ha nytta av länge så jag räknar inte med det i budgeten
  • Godis

Inte en krona! E mua/hårstylist/frisör... Mycket ekonomiskt Skrattande

• förlovadflicka

0 kr, svägerskan är frisör och jag sminkar själv :D

• förlovadflicka

Oj, förlåt, såg inte att man inte skulle svara om man fick det gratis :S Men kan säga att det hade kostat mer annars iaf, även om jag har kort hår sa frisören att vi behöver ha två timmar på oss! Jag tänkte mig typ en halvtimme, det brukar det ju ta för både klippning och styling annars men tydligen inte :P

• ClaraH
    Sebastiána skrev 2011-06-10 12:18:55 följande:
    Smink - ingenting
    Jag gjorde det själv. Sminket har jag givetvis betalat, men det kommer jag att använda långt efter vigseln så det ingår i min ordinarie sminkbudget.

Hår - 1595:-
    Håruppsättningen tog 2 timmar och blev fantastisk. Jag ska lägga upp bilder så fort jag har några.
    Jagä'r jättenyfiken på hur du tyckte att din sminkning blev. Jag har sett dig i sminktråden. Höll det bra?
Svar på tråden Vad betalar du för håruppsättning och smink?