• Brud011

Vad betalar du för håruppsättning och smink?

Gör ni det själva eller nån gör det gratis åt er så behöver ni inte svara ;) men undrar vad ni andra får betala för hår o smink?

Jag ska betala 3- 3500 för håret (!!) och 1200 för sminket.

Kul att höra vad andra betalar..  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-09 20:47
    Då ingår konsultationer (ordentliga sådana med hel sminkning osv), champagne, frukost, jordgubbar, hjälp med påklädning osv.

• Svar på tråden Vad betalar du för håruppsättning och smink?
  • Freakie
    Brud011 skrev 2011-06-09 20:44:03 följande:
    Gör ni det själva eller nån gör det gratis åt er så behöver ni inte svara ;) men undrar vad ni andra får betala för hår o smink?

Jag ska betala 3- 3500 för håret (!!) och 1200 för sminket.

Kul att höra vad andra betalar..
    Jag har fått ett paketpris på 2300 för hår och smink, då ingår även provuppsättning och provsminkning.
  • Aniara4

Oj, det var dyrt! Jag ska betala 2500:- för hår och smink (samma ställe), och tyckte det sved lite grann. Då räknar de med upp till 3 timmar.

• S2011

1750 kr för håret, inkl provuppsättning, skumpa, snacks, salongen helt för oss själva i tre timmar. (sminkar gör min mua-utbildade syster)

• TheD

Hår och smink hos frissan med konsultation 3.250:-, men det ska ha höjts lite för någon månad sen...

Kostar, jo iofs men det är det värt och så får jag ha min frisör som jag har haft sen jag var 9 ;) som kan mitt hår!!!!

• Aniara4

Tillägg: i mitt pris ingår också en konsultation, vet inte hur mycket de gör då, om de testar frisyren eller om de bara pratar om det då. Jag skulle önska att de testade, åtminstone håret så de vet hur just mitt hår beter sig.

• Skumboll

3500 kr för uppsättning och sminkning, då ingår konsultation. 

• Annika David

2200:- betalar jag för make-up och uppsättning (med istättning av hårförlängning med clips som jag tar med mig), inkl. provuppsättning och provsminkning Då kommer stylisten ut till stället där vi gifter oss och gör vid mig på plats :) Hon är professionell stylist och jobbar som lärare på stylistprogrammet.

Jag är jättenöjd med provsminkningen och provuppsättningen. Det tog 2 timmar och blev super :)

Bröllop 2011-07-02
  • Bridezilla11

1800:- för smink och hår inklusive provsmink/uppsättning. 500:- extra om hon ska komma hem till mig, vilket jag tänker be henne göra. Så 2300:- då..

• cc2011

1500kr för håruppsättning och 400kr för sminket då ingår provsminkning och konsultation av håret

Bröllopsdagen är 6/8-2011
  • Flodis Hjärtat

3000 kr för hår, o smink. konsultation och provsmink och provnakeup ingår. Hon ser över hela min utstyrsel så att allt matchar från klänning, smycket, hår smink etc etc. perfekt!

Svar på tråden Vad betalar du för håruppsättning och smink?