• inlove­wetrus­t
    Äldre 9 Jun 15:15
    3429 visningar
    17 svar
    17
    3429

    Hjälp mig hitta en resa för ca 40000:-

    Detta gäller inte våran bröllopsresa, den tar plats nästa år - utan resan vi kommer göra i år.

    Jag och min fästman har 4 veckors semester tillsammans från och med mitten av augusti. Vi velar lite fram och tillbaka vad vi ska göra av semestern och behöver eran hjälp.

    Vi vill gärna vara borta minst 2-3 veckor och det får gärna vara varmt.

    Det vi funderat på är bland annat:

    Tågluff i södra Europa 3 veckor.

    Tågluff i södra Europa 2 veckor i kombination med Medelhavskryss 1 vecka.

    Medelhavskryss 2 veckor.

    Tågluff ner till Grekland därefter båtluff mellan öarna.

    Hjälp mig komma på fler förslag, vi är inte riktigt nöjda med det vi har kommit på själva.

    Tack på förhand :)

  • Svar på tråden Hjälp mig hitta en resa för ca 40000:-
  • Kattpo­et
    Äldre 9 Jun 15:25
    #1

    En rund tur i Skottland,  eller upptäcka   Nederländerna ?

  • Äldre 9 Jun 15:33
    #2

    Är ni intresserade av kryssningar kan ni beställa en gratis katalog från www.royalcaribbean.se

    Road trip från Florida till New Jersey, sen en karibien kryssning därifrån kanske?!?
    Själv har jag varit i USA 3 gånger (Miami, Orlando, Fort Lauderdale, Las Vegas, Grand Canyon) & älskar det, ska man på en längre resa 2-4 veckor är detta helt perfekt. Finns ju allt från underbar natur, shopping, olika nöjesparker mm.

    Maldiverna ska vara helt underbart.

  • plin
    Äldre 9 Jun 15:38
    #3

    öluffa i kroatien verkar mysigt

  • inlove­wetrus­t
    Äldre 9 Jun 15:41
    #4

    Kolla av Skottland kommer vi säkert göra någon gång. Har varit i Edinburgh en gång och tyckte att det var en underbar stad. Den här resan vill vi dock ha lite mer värmesäkert resmål.

    USA har vi funderat mycket på. Men i och med att bröllopsresan nästa år delvis kommer spenderas i USA känns det lite fel att åka dit i år också. Sen är jag osäker på om budgeten håller, detsamma gäller Maldiverna.

    Kroatien har vi varit i 2 ggr så det känns inte heller så aktuellt.

    Svårt, svårt.. ;)

  • baby freeze
    Äldre 9 Jun 16:05
    #5

    Medelhavskryssning låter fint!


    Annars kanske ni skulle hyra ett hus i södra Frankrike?

  • Äldre 9 Jun 16:21
    #6

    Hyra hus/lägenhet i Thailand

    3-4 veckor Thailand- charter. Vi åker 4 veckor och grundpriste för oss två är ca 25.000:- på ett 4+ hotell :)

    Så om ni åker i augusti så kan ni lätt hitta ett fint hotell att bo på.

  • inlove­wetrus­t
    Äldre 9 Jun 16:34
    #7
    TheD skrev 2011-06-09 16:21:31 följande:
    Hyra hus/lägenhet i Thailand

    3-4 veckor Thailand- charter. Vi åker 4 veckor och grundpriste för oss två är ca 25.000:- på ett 4+ hotell :)

    Så om ni åker i augusti så kan ni lätt hitta ett fint hotell att bo på.
    Vi har funderat på Thailand. Hur är vädret där i augusti/september?
  • Godis
    Äldre 9 Jun 18:11
    #8
    inlovewetrust skrev 2011-06-09 16:34:01 följande:
    Vi har funderat på Thailand. Hur är vädret där i augusti/september?
    Regnperioden har smått börjat då så det kan regna till och från men det är ytterst sällan som det regnar under längre perioder.
    Vi ska till Phuket i juli/augusti o jag oroar mig inte ett dugg. Snarare skönt med lite regn då värmen ibland blir rätt intensiv vid den tidpunkten.... Dessutom slipper man den värsta turistsäsongen... 
  • Äldre 9 Jun 18:45
    #9
    inlovewetrust skrev 2011-06-09 16:34:01 följande:
    Vi har funderat på Thailand. Hur är vädret där i augusti/september?
    VI åker i september så vi är borta september/oktober. Även om det regnar så är det inte under en längre stund :) VAr där för hm... två år sedan i mars/april och då började regnet att komma lite smått nför maj som är regnmånaden. Men det var skönt och sen var det sol iaf :)
  • Blivan­de fru Swärdh
    Äldre 9 Jun 18:49
    #10

    Bila i USA! :)

  • inlove­wetrus­t
    Äldre 11 Jun 21:47
    #11

    Nu har vi nog bestämt oss. Det blir Thailand. Närmare bestämt Koh Samui med omkringliggande öar. Känns som om vi kommer få en bra resa för våran budget, längtar :)

  • jessic­a p
    Äldre 12 Jun 17:13
    #12

    Ett bra val tycker jag! Vi älskar Koh Samui  har vart där ca 8 ggr.(Lamai) Ska säga att vi har åkt alla "perioder" 2 sista på "högsäsongen" (dec, jan ,feb)då det är dyrast att leva, äta mm och vi har haft sämst väder !!! Nästa ggr ska vi åka vid påsk, måste passa med barnens lov. Men som sagt regnar det så REGNAR  det och sen är det kanonväder igen.
    Hoppas att ni får en lyckad resa.

  • Pikkuj­ag
    Äldre 12 Jun 23:50
    #13

    Skulle rekomendera er att resa runt i Italien. Finns en massa underbara ställen där, maten är bra och då ska man inte tala om glassen.... I juli augusti kan det vara väldigt varmt samt italienarna ofta har semester i august.i

  • Äldre 23 Jun 04:32
    #14

    Jag skulle vilja tipsa om Hawaii och då särskilt den mysiga ön Maui. Four Seasons har en fantastisk anläggning på Maui med alla faciliteter du kan önska dig. Här kan du stöta på Jennifer Aniston eller Oprah som bara är några av de få kändiskar som bott här. Men det viktigaste av allt är att här blir man inte störd och kan bara njuta och koppla av. Många bröllopspar firar sin smekmånad eller gifter sig här. Det finns flera stycken riktigt duktiga bröllopsfotografer på ön.

    De har underbar mat med flera topprestauranger och givetvis SPA och välutrustat gym.

    Kombinera gärna denna vistelse med några få dagar på Honolulu för lite fart och fläkt. Här finns rolig och prisvärd shopping då dollarn är så pass låg jämfört med många valutor. Jag älskar Ala Moana Mall där Nordstrom och Neiman Marcus huserar.

    Hawaii är avslappnat och har en skön blandning av USA och Asien. Sällan man möter skandinaver när man är på Hawaii men däremot folk från Kanada och övriga USA såklart.

  • Godis
    Äldre 23 Jun 10:16
    #15
    Ladurée Addict skrev 2011-06-23 04:32:58 följande:
    Jag skulle vilja tipsa om Hawaii och då särskilt den mysiga ön Maui. Four Seasons har en fantastisk anläggning på Maui med alla faciliteter du kan önska dig. Här kan du stöta på Jennifer Aniston eller Oprah som bara är några av de få kändiskar som bott här. Men det viktigaste av allt är att här blir man inte störd och kan bara njuta och koppla av. Många bröllopspar firar sin smekmånad eller gifter sig här. Det finns flera stycken riktigt duktiga bröllopsfotografer på ön.

    De har underbar mat med flera topprestauranger och givetvis SPA och välutrustat gym.

    Kombinera gärna denna vistelse med några få dagar på Honolulu för lite fart och fläkt. Här finns rolig och prisvärd shopping då dollarn är så pass låg jämfört med många valutor. Jag älskar Ala Moana Mall där Nordstrom och Neiman Marcus huserar.

    Hawaii är avslappnat och har en skön blandning av USA och Asien. Sällan man möter skandinaver när man är på Hawaii men däremot folk från Kanada och övriga USA såklart.
    Måste bara fråga....hur får du 40´ att räcka till både flyg och hotell där. Samt allt annat som tillkommer?
  • Äldre 23 Jun 11:00
    #16
    Godis skrev 2011-06-23 10:16:21 följande:
    Måste bara fråga....hur får du 40´ att räcka till både flyg och hotell där. Samt allt annat som tillkommer?
    Givetvis finns det flera andra boendelaternativ på Maui än Four Sesaons. Senaste gången jag var där hyrde vi en lägenhet som var mycket prisvärd.

    Du kanske har andra alternativa resmål och boende som du vill rekommendera trådskaparen?
  • Godis
    Äldre 23 Jun 12:07
    #17
    Ladurée Addict skrev 2011-06-23 11:00:53 följande:
    Givetvis finns det flera andra boendelaternativ på Maui än Four Sesaons. Senaste gången jag var där hyrde vi en lägenhet som var mycket prisvärd.

    Du kanske har andra alternativa resmål och boende som du vill rekommendera trådskaparen?
    Redan gjort om du kikar i resten utav tråden....
Svar på tråden Hjälp mig hitta en resa för ca 40000:-