• magiska16juli

Skjuta upp mensen till efter bröllopet....:S....någon som har en susning...??

Som frågan lyder....jag gifter mig i juli och just då kommre jag säkre t få min mens och det vill man ju helst slippa...!!!Så jag undrar om pillrena man får till det ska tas inom en speciell tid...!!...Ska kontakta mödravården men tänkte om det va fler som kanske haft eller har samma dilemma!!!.....=)

• Svar på tråden Skjuta upp mensen till efter bröllopet....:S....någon som har en susning...??
  • Zelmah

de ska tas 2-3 dagar innan mensens 1:a dag om jag inte minns fel. Så att den inte hinner börja liksom. Men jag minns inte helt. Jag ringde till vårdcentralen och bad om att få utskrivet gulkroppshormon, Primolut Nor heter de. Då kunde jag knalla till apoteket dagen efter och hämta ut dem. Allt om hur de ska tas stod i bipacksedeln. Googla på Primolut Nor så finns massa info på nätet med.
    Du kan läsa om biverkningar också, det kan vara bra att veta att man kan bli lite deppig av dem, men det händer inte alla.

• Beautiful Disaster

När min lillasyster åt dem, skulle hon börja en vecka före beräknad mens. De funkade dock inte på henne utan hon fick mens iallafall.

Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • Zelmah

en rättning. De ska börjas tas senast 3 dagar före beräknad mens.

• Zelmah
    Zelmah skrev 2011-06-08 23:45:24 följande:
    en rättning. De ska börjas tas senast 3 dagar före beräknad mens.
    jag rättade mitt eget inlägg alltså. Såg inte inlägget nedan mitt eftersom sidan inte var uppdaterad.
Svar på tråden Skjuta upp mensen till efter bröllopet....:S....någon som har en susning...??