• fru i augusti

Mannens ring?

Ska träffa guldsmeden i morgon och har precis suttit med min karl och pratat om hur vi vill att ringarna ska se ut. Och NU kvällen innan vi ska träffa henne säger min m2b att han vill ha diamanter i sin ring.

Han vill ha fyra stycken svarta diamanter, nersänkta i mitten av ringen. En klockan 12, en kl 3, en kl 6 och en kl 9. Om ni förstår vad jag menar.

Och hmmm, jag får nog sova på saken....
    Kanske skulle kunna vara snyggt...

Vad har / ska era män ha för ringar? 

Måste googla på lite bilder så att jag får ett humm av vad min karl är ute efter.   

• Svar på tråden Mannens ring?
  • marimekko86

Min blivande vill inte ha någon ring. Han vill bara ha den han redan bär, förlovningsringen som är i vitt guld. Vi ska dock skicka in den och polera upp den så den blir riktigt vit och blank

Jag tänker som så att jag får ju välja min ring, då måste ju min sambo få välja sin. Men det är ju fint om man ser att ringarna hör ihop kan jag tycka. Klurigt.!

• fru i augusti
    marimekko86 skrev 2011-06-07 23:45:47 följande:
    Min blivande vill inte ha någon ring. Han vill bara ha den han redan bär, förlovningsringen som är i vitt guld. Vi ska dock skicka in den och polera upp den så den blir riktigt vit och blank

Jag tänker som så att jag får ju välja min ring, då måste ju min sambo få välja sin. Men det är ju fint om man ser att ringarna hör ihop kan jag tycka. Klurigt.!
    Eller hur! Jag vill ju också att man ser att våra ringar hör ihop.
    Från början var jag inne på svarta diamanter i min ring också och då hade det ju matchat. Men jag har ändrat mig till vita. Och m2b vill verkligen ha svarta (även jag tycker det är snyggast med svarta om han nu ska ha stenar i sin ring).
  • förlovadflicka

Jag fattar inte... Får han inte bestämma det själv??

• fru i augusti
    förlovadflicka skrev 2011-06-08 00:30:19 följande:
    Jag fattar inte... Får han inte bestämma det själv??
    Hahaha, nopp för jag är en hustyrann som bestämmer ALLT Flört

Klart han får bestämma själv. Jag blev mest paff eftersom han hela tiden sagt att han vill ha en slät ring och varit noga med att hans ring och min förlovningsring ska vara likadana. Sen säger han sent på kvällen, dagen innan vi ska träffa guldsmeden att han nu vill ha fyra stycken svarta diamanter i. 

Kan tänka mig att det är snyggt, men jag har inte sett någon sådan ring förut. Så blev jag nyfiken på om det fanns fler killar med diamanter i sina ringar och ställde därför frågan om hur era mäns ringar ser eller ska se ut.  

Föresten har min M2b redan ändrat tillbaka. Nu vill han ha en slät ring igen! (och detta är INTE påverkat av mig, jag har INTE sagt varken bu eller bä om att han skulle ha en ring med stenar i)

Snacka om att vi har beslutsångest båda två kring ringarna, han kanske influeras av mitt velande...
  • Semlorna

Han kanske ska ta och prova nån ring med stenar i och se vad han känner? Väldigt svårt att föreställa sig ringen på bild för det ser helt annorlunda ut på. Jag valde en ring som var totalt (!) olik den jag hade tänkt mig så jag tycker absolut han ska testa innan han bestämmer sig.

• prinsessanogrodan

Det enda mina och mannens ringar har gemensamt är metallen och att hans ring har samma bredd som min förlovningsring.....
    Vi vet att vi hör ihop ändå och det vet ju "alla andra" också
    Och om någon inte vet det så får de väl reda på det om de frågar vem han är gift med....om det nu inte framgår av att vi ofta står bredvid varandra,pratar mest med varandra, pratar kärleksfullt om varandra, håller handen,pussas, tar i varandra så som man och fru gör

• cityalven

min man eller pojkvän än sålänge då ;P vi ska ha likadana ringar men hans kommer vara högre och mer guld i då jag har lovat honom att den dagen vi gifter oss så ska han få en sten (som han själv får välja) nedsänkt i ringen. Så för honom blir det en ring och för mig blir det två.

Svar på tråden Mannens ring?