• Anonym (Gravid igen?)

Nidblödning?

Jag har regelbunden mens och enligt en uträkning på när jag ska ha ägglossning skulle det vara mellan 29 maj-3 juni. 3 juni hade vi oskyddat sex. Med första barnet blev jag gravid på första försöket efter att jag tagit av mitt p-plåster så jag antar att jag lätt blir gravid. Jag ammar ju fortfarande en del men mensen har vart igång i iallafall 5 månader.
    I morse när jag kom upp hade jag något brunaktig på troskyddet och undrar om detta kan vara en nidblödning eller om det är någon skum flytning? Vi hade även sex igår kväll så jag vet inte om det kanske kan ha kommit någon flytning efter sex?

• Svar på tråden Nidblödning?
  • Mirjami

Om du ammar, är det riktig mens då verkligen? Kan ju vara som när man är gravid, att det kommer blödningar såsom många tror är mens trots att det inte är det?

Ni försöker alltså skaffa en till? Jag blev gravid med vårt första barn efter lång prövotid så att säga. Och på ett rätt... ja äckligt vis. Jag hade ingen koll på när jag hade ägglossning innan och fick tips att kolla slidsekretet för att märka ägglossningen. Låter äckligt, ja, men det funkade! Slidsekretet, fick jag höra, skulle vara som äggvita när ägglossningen skedde.
    Jag höll därför kol när jag ändå gick på toa, vi hade ju försökt så länge, vad hade jag att förlora? En dag så upptäckte jag vad de menat med äggvita! Tjockare än vanligt och uschigt! Vad på toan på jobbet. Efter toabesöket sprang jag till telefonen, ringde gubben och berättade att jag hade ägglossning och han skulle vara redo när jag kom hem (romantik på högsta nivå, ha ha)

Och så blev jag gravid med vår lilla prinsessa :)

• Anonym (Gravid igen?)

Det borde ju vara riktig mens eftersom att man kan bli gravid  trots att man ammar. Sonen är dessutom 9 månader så det är ju inte nära förlossningen längre heller.

Försöker gör vi väl inte... Men vi har inte skyddat sex heller. Jag åt p-piller tre månader men sedan var de slut över allt och gick inte att få tag i så då var tanken att jag bara skulle göra ett uppehåll tills dess att de kommit in igen sedan har det inte blivit av att jag köpt några. sambon har inte heller bett mig. Oftast kör vi med avbrutet men inte alltid, det har inte blivit så att vi haft sex runt ägglossningen innan. Jag vill hemskt gärna, mycket mer än gärna ha en till nu. Och jag är rätt säker på att min m2b också vill, bara det att han ojjar sig så över ekonimin. Men han säger ibland att "vi måste köpa kondomer" men så gör han aldrig det.

Jag hade ont i magen igår eftermiddag också men jag tror visserligen inte det skulle vara att jag kände när ägget fäste i sådana fall..

Hur många dagar efter ÄL är hormonet högt nog för att visa på gravtest?

• Anonym (Gravid igen?)

Ingen tror något om flytningarna eller vad det nu var? Kan det ha vart nidblödning? när är hcG hormonet högt nog för att mätas på ett gravtest?

• Anonym

Vore det inte bättre att ta det här i fl istället för här??? Det här är ju ett forum för bröllop, inte bebistillverkning.
    Fast ärligt talat är nidblödningar långt ifrån så vanligt som man kan tro, om man hänger på just fl...så det vete 17 om jag borde rekommendera dig att läsa där, eg.  Jag tror att du fick en liten blödning i samband med sexet, eftersom slemhinnorna kan vara känsliga när man ammar. Du kan lugnt vänta till en vecka efter utebliven mens, och testa då. Om du är gravid, kommer du få ett lättläst resultat vid det laget. Så passa på att njuta av värmen och solen och det lilla barnet som du redan har, så ska du se att det snart visar sig om du är gravid igen, eller inte. 

Svar på tråden Nidblödning?