• durrasflikka

Fest lokal i Helsingborg

Jag och min sambo ska gifta oss i augusti nästa år (2012) och jag vill börja kolla runt på lokaler i NV Skåne (helst i Helsingborg). Vi ska gifta oss i Rya Kyrkoruin utanför Eket.
    Snälla kom med massor av förslag på lokal både i budget och normal prisklass.

Om ni själva har haft fest/bröllop i en lokal tar jag gärna uppgifter om följande:
    Om man kan det vill jag gärna veta följande:
    Kostnad för att hyra?
    Vad ingick? Städning? Personal? Dekorering? osv
    Kuvertavgift? Mat och dryck eller kan man ta med sig själv?
    Hur länge får man disponera lokalen, dvs när får man tillgång till den och hur länge får man ha festen där?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Fest lokal i Helsingborg
  • c4trin

Vi ska ha vår bröllopsfest på Grönadal som ligger i Vallåkra utanför Helsingborg.

Har varit där innan många gånger och tycker att där e super!

Det kostar 1100+ personhyra på 20/person.
    Det INGÅR ju inte saker utan det köper man såklart till. 500 kr städning t ex.

Kuvertavgiften är ju beroende på vad du ska ha för mat! Oxfilé kostar såklart mer än kyckling t.ex.
    Dricka tar man med själv. Köper man i Tyskland blir de MYCKET billigare dessutom! =)

Dekorera kan man göra själv, man får även hjälp med dukningen och så som man ville. Fast själv tycker jag det e roligare att kunna dekorera själv som vi vill ha det! =)

Hur länge man kan ha lokalen beror såklart på om det är någonting där efter direkt eller inte. I vårt fall e där ingenting efteråt så vi åker dit på eftermiddasgen och hämtar våra saker.

Man ska sänka ljudet lite vid 1 eller 2 nåt. MAn får va där hur länge man vill dock som jag har förstått det. Tror dock inte att en bröllopsfest håller på mycket längre!

Gå in o kolla på http://www.womanpowercatering.se/

• durrasflikka

Undra om det inte var där min sambos kusin hade sin bröllopsfest. Hon rekomenderade det, men känns lite tråkigt att ha festen på samma ställe och även om inte vi var på deras bröllop (var i Paris och förlovade oss) så känns det tråkigt att nästan hälften av gästerna redan har varit där.

• venezuela06

Vi ska vara på Rya golfkrog. Jättetrevliga krögare som gör sitt yttersta för vi ska vara nöjda. Bubbel och 3 sorters canapeer när gästerna kommer ,2 rätters,fri påfyllnad av vin under middan.Snaps,öl till förrätten ,fri bar och vickning på natten .1120:-/kuvert
    De dukar med vita linnedukar och servetter,låter oss sätta vår prägel på resten:)

Vi har florist och dj som kommer att vara där tidigt på dagen att fixa och trixa...så tillgång till lokal hela bröllopsdagen.

• durrasflikka
    caro83 skrev 2011-06-13 09:25:23 följande:
    Stanna i regionen:
    www.ingeborrarp.se/
    www.hjelmsjovik.com/
    www.woodlands.se/SE/Restaurangen.aspx
    Vi har funderat på dessa ställena men vill nog helst ha festen i Helsingborgsområdet då de flesta gäster kommer därifrån och så även min sambo. Så vi kommer gifta oss i kommunen jag kommer från och nu även bor i, då hade det varit skoj att ha festen i hans hemkommun. =) Men jag skriver absolut upp dessa ändå så får vi diskutera hur vi ska göra. =)
  • MrsT2011

Vet inget om detaljer eller så men borde inte Linneaträdgården och Jacob Hansens Hus vara värda att kolla upp? Och Sofiero såklart, säkert ganska dyrt men ack så vackert! Eller Pålsjö krog kanske?

• durrasflikka
    MrsT2011 skrev 2011-06-13 17:23:47 följande:
    Vet inget om detaljer eller så men borde inte Linneaträdgården och Jacob Hansens Hus vara värda att kolla upp? Och Sofiero såklart, säkert ganska dyrt men ack så vackert! Eller Pålsjö krog kanske?

Sofiero kostar från 1300 kr/pers.Har hört att Linneaträdgården blir sjukt varm på sommaren då det är i ett växthus. Jacob Hansens ska jag kolla upp och även Pålsjö krog. =)

• ellastina

Har svart på en annan tråd. Var på bröllop på Strövelstorps bygdegård. Det var jättetrevligt och fantastiskt god mat.

• CarinaMagnus

Vi ska ha det i Möllegrändes festvåning. Ska ha i september så kan återkomma med svar hur det var. Tror det kosta 3600 för hyra + linnehyra + personalkostnader ca 110kr/pperson vi är 55 gäster och ska ha 4... 3 som serverar och en i köket. 400 tror jag vi hade i kuvertavgift. Allt landar nog på strax över 30 000.

De är snabba på svar och hjälper gärna till, Vi får komma och dekoera och lämna dricka dagen innan. Inte så många ställen där man får ha egendricka men att maten görs på plats. Det är dessutom Mat-tinas mamma som är kock så vad kan gå fel? :)

Det enda tråkiga är att lokalen är lite mörk för ett sommarbröllop, men jag tycker absolut du kan boka en tid och titta om er budget tillåter :)

• CarinaMagnus

allt annat ingick, poslin och grejor.

• durrasflikka
    CarinaMagnus skrev 2011-08-05 10:33:33 följande:
    Vi ska ha det i Möllegrändes festvåning. Ska ha i september så kan återkomma med svar hur det var. Tror det kosta 3600 för hyra + linnehyra + personalkostnader ca 110kr/pperson vi är 55 gäster och ska ha 4... 3 som serverar och en i köket. 400 tror jag vi hade i kuvertavgift. Allt landar nog på strax över 30 000.

De är snabba på svar och hjälper gärna till, Vi får komma och dekoera och lämna dricka dagen innan. Inte så många ställen där man får ha egendricka men att maten görs på plats. Det är dessutom Mat-tinas mamma som är kock så vad kan gå fel? :)

Det enda tråkiga är att lokalen är lite mörk för ett sommarbröllop, men jag tycker absolut du kan boka en tid och titta om er budget tillåter :)
    Tack för tipset. Hör gärna av dig efter ert bröllop. =)
Svar på tråden Fest lokal i Helsingborg