• Gottblåbär

    besviken

    Jag har tre tärnor, En är toastmadame och är väldigt delaktig i ALLT, den andra bor lite längre ifrån och henne har jag gjort delaktig i tex hennes kunskaper om vin, dryck och mat. Den tredje gav jag uppdraget att fixa möhippa. Vilket jag sa till min toastmadame. Nu har hon blivit fråntagen uppgiften av toastmadame har jag fått höra och allt har blivit fixad, hon står inte ens med som kontaktperson. Känner mig grymt besviken. Jag gav henne den uppgiften direkt när jag fråga om hon ville vara tärna =(


    undra hur hon känner? Jag hade inte blivit glad om jag fått en uppgift börjat planera och tänka ideer och helt plötsligt har någon annan ordnat allt.


    Känns verkligen skit tråkigt!


    För övrigt vill jag också gnälla på alla som värkar ha så förbannat svårt att ta instruktioner. ANmäl er hos toastmadame om ni kan komma eller inte. inte till mig! eller ta inte för givet att de är självklart att ni kommer. Gaah. Hur svårt kan de vara:(


  • Svar på tråden besviken
  • misscat81

    För mig käns det konstigt att ge någon "uppdrag" att fixa möhippa, det ska ju liksom vara en överraskning som dina vänner ordnar för dig?
    Om jag hade varit tärna och fått det i uppdrag så hade jag nästan tyckt det var lite trist att ordna, då vet ju bruden redan om det...

    Men vet du att din toastmadame tog över utan att fråga? De kanske kom överens om det själva...?

  • zvartaliljan

    Min toastmadame ordnade också min hippa, hon är inte ens tärna. Min lillasyster är tärna och hon var inte ens med på möhippan. Jag deppar inte för det, de kom överens om detta och jag hade jätteroligt ändå.
    Att ge någon i "uppdrag" att ordna möhippan tycker jag också är lite konstigt...i vanliga fall är det ju tärnans uppgift och har man flera då så får de väl ordna den tillsammans eller komma överens om det...det är ju absolut inget som bruden ska lägga sig i hur den ordnas.

  • MrsT2011

    Strunta i hur de lägger upp möhippan, det är inte din huvudvärk.

    När min kompis skulle gifta sig blev vi i kompisgänget hon umgicks med varje vecka totaldissade av hennes syster som var tärna och hennes barndomsvän. Inget av våra förslag var bra nog, allt var för dyrt trots att dessa bruttor har sjukt gott om pengar.

    De förväntade sig dessutom på fullt allvar att vi skulle stå och slava i köket hela kvällen efter att de hade lagt upp hela dagen helt på egen hand! Jag lyfte inte ett jävla finger den kvällen, nån måtta får det fan vara.

    Men som sagt, bruden märkte inget och var glad och nöjd, vilket ju var huvudsaken!!

  • Mace

    Håller med övriga... möhippan är inte ett uppdrag som brudan kan ge till någon, det får hennes vänner komma fram till helt själv. 

    Vissa tycker om att vara med och fixa inför andras bröllop, andra gör inte det. Du borde/bör fråga din tärna om vad hon tänker är hennes uppgifter och stämma av så att ni har samma förväntningar. Är ni inte alls överrens och det är viktigt för dig så kanske det är bättre att hitta en annan tärna? 

  • Gottblåbär

    Jag läste faktiskt i en tidning, där de stod att har man fler tärnor så gör klart för dem vem som är hedertärna så de inte blir några missförstånd om vem som ska ordna möhippa mm.


     


    Känner mest för hon som ordnat och fixat och blivit snuvad på allt:( Sen känns de lite tråkigt att är man tre tärnor (ingen känner varandra) så tycker inte jag bara två ska gå ihop och ordna och utesluta den ena. Då frågar man väl den tärnan också...tycker jag iallfall..


Svar på tråden besviken