Vinterbrudar - 2012
ska ha en liknande denna bukett, dock inga gröna blad runtom utan istället gråakligt trulls. Och istället för björnbär blir det tallkottar. Även lite hjärtan på tråd kommer vara lindade runt det hela.
Nu har jag bokat sminkös Hon är lärare på en stylistutbildning och jobbar även för bröllopsmagasinet som sminkös/stylist så det bli säkert jättebra. Skall ses i januari för provsmink!
I eftermiddag skall jag prova klänningen för första gången och träffa sömerskan som skall ta av släpet och lägga upp den till rätt längd. Ska äntligen få prova hela min outfit med skor, bolero, underkläder och smycken
Wiiie! Fick precis ett mess från posten att paketet med våra inbjudningskort ligger och väntar på oss! I eftermiddag skall jag alltså prova klänning (och hela outfiten), fika med mamma, hämta upp korten och sedan har myskväll med god mat, vin och film tillsammans med mb2. Imorgon skall vi till göteborg för att leta kläder till honom. Så klart skall vi gå på stan och äte lunch också Härlig helg i sikte alltså, hoppas er blir lika bra!
Nu kommer det en bildbomb! Igår provade jag min klänning för första gången. Har såklart provat provex tidigare i samma storlek men inte min klänning.
Den var jättefin och det kändes skönt att den verkligen var så som jag mindes! Den satt väldigt bra men jag tyckte den var lite, lite tight precis i den översta kanten. Det putade liksom ut precis under armhålan.. Ni ser kanske på bilden vad jag menar! Jag ville lägga ut den någon cm där men sömmerskan och butiksinnehavaren menade att de sätter till sig när man haft den på i någon timma och man dessutom blivit varm i den. Tror ni på det? Hur som helst tyckte vi att det vore dumt att göra något när det är så många månder kvar, man kan ju både gå upp eller ner (hoppas jag!) något kilo tills dess. Så nu fållade hon bara upp den i bakkant, jag vill ju ta av släpet på den, så skall jag prova igen i januari så ser vi då!
Det gick inte att förminska bilderna så ursäkta att de är gigantiska!
Här är en bild med boleron på också, ursäkta min "ringaren-i-notre-dam-hållning Något att öva på tills fotograferingen haha!