Igår pratade jag en lång stund med min tärna. Vi bor i olika städer och hon är i perioder svår att få tag på då hon jobbar mycket. Har gått och blivit lite nervös för det, att hon skall dra sig ur eller inte vara beredd att hjälpa till, även fast jag tycker det är väldigt få saker jag vill ha hjälp med. Det gick jättebra och nu känner jag mig helt lugn vad det gäller det! Jag skall maila henne en "inbjudningslista" med mailadresser till de jag skulle vilja ha med på möhippan eftersom som de flesta inte känner varandra. Sedan skall jag be mina svägerskor om de kan tänka sig att hjälpa till lite extra vilket jag är säker på att de bara kommer tycka är roligt! Jag menar absolut inte att "beställa" min möhippa men man måste väll få hjälpa dem att få kontakt med varandra?
Hon ville gärna läsa en dikt under vigseln bara vi hjälper henne att hitta en som passar, så det skall jag och mb2 ta tag i. Sedan sa hon att hon tänkte hålla ett kort tal under middagen vilket gjorde mig jätteglad, vi har inte så många "talare" i min familj så det känns kul att det blir någon mer ifrån min sida.
Klänning får hon göra som hon vill med bara den inte är för somrig eller babyblå/rosa då det skulle skära sig mot vårt färgtema.
Det känns så skönt att ha pratat med henne och veta att allt är ok och att hon är med på noterna!