• LillaMy666

Ateljé Lars Thorvaldsson?

Hittar endast ett inlägg om denna smed här på BT. Finns det fler som anlitat honom? Är ute efter en ring i titan och han ska enl. detta enda inlägg vara bra. Mona Fällberg har jag också kikat på men uppgifter gör gällande att hon är dyr!

Finns det fler titanring-skapare i Sthlm? 

• Svar på tråden Ateljé Lars Thorvaldsson?
  • Nuu

Ett sent svar, men vi ska beställa våra ringar från honom! Har varit och träffat honom två gånger och diskuterat olika förslag och ringar. Han var supertrevlig och hjälpsam! Har inte fått ringarna ännu så exakt hur de blir vet jag inte ännu :) Priserna varierar beroende på om du bara ska ha titan, han blandar material också...

• Sofias

Vi är också på jakt efter titan och tänkte besöka Thorvaldssons i helgen. Hur har det gått för er och vad hamnde priserna på? :) Någon annan bra atelje som gör titanringar ni kan rekommendera annars?

• Nuu

Hej! 
    Jag kommer inte ihåg exakt men tror att bara ringen, i titan, utan stenar kostar mellan 1500-2000 kronor. Våra blir klara nästa vecka! Jag har varit och provat att storleken stämmer innan han sätter i stenar och redan då såg dom superfina ut :) 

• Sofias

Tack så mycket! Vad är det för stenar du ska ha? Jag är lite sugen på bara en liten sten.. Svårt att veta vad man ska ha.. ;)

• Sofias

Och just det. Vi var hos Platina på Odengatan som också gör titanringar, de skulle ha 3800 för en ring, utan gravering och stenar.. Kändes lite saftigt?

• vinterkyla

Lars Torvaldsson har gjort min förlovningsring, blev väldigt nöjd. Jag valde en ganska stor i 23 k guld. Nu väntar jag på att han ska göra klart min vigselring. Den blir också i 23k guld med 5 briljanter. Jag kan verkligen rekommendera honom, och jag vet att han är expert på just titanringar. ateljetorvaldsson.se/sv/ Lycka till!!!

• vinterkyla
    Sofias skrev 2011-10-05 19:38:33 följande:
    Tack så mycket! Vad är det för stenar du ska ha? Jag är lite sugen på bara en liten sten.. Svårt att veta vad man ska ha.. ;)
    Ja, det är svårt med stenar! Jag fick se en massa olika varianter i ateljén (finns hur mycket som helst ju!). Till slut valde jag (tillsammans med guldsmeden) att jag skulle ha en blå, grön och ljusröd safir + en rosa och en gul diamant. Eftersom de är rätt små så blir det inte så himla dyrt (hoppas jag).
  • Nuu

Vi ska hämta våra imorn, återkommer :)

• Nuu

Så här blev mina! Är supernöjd :)

Ursäkta den dåliga bilden...

• Sofias

Dom är verkligen jättefina ut! Är det oartigt att fråga om pris på ett ungefär..? och hur lång tid det tog totalt med alla besök? :) det är ju en himla djungel detta ;)

• Nuu

Hej! Inte är det oartigt :) Vi drog ut en massa på tiden så för oss tog det lång tid men han var snabb tycker jag! Beställde ringarna 7 september och hämtade idag! Anledningen att det tog lite längre tid var för att sambons ring skulle smidas och mina stenar beställas. Den tunna ringen med 12 st 0,01 ct briljanter kostade 5.700 och den större med en 0.06 cognag briljant kostade 3000 kronor. 

• Sofias

Tack så mycket! :) Det blir definitivt ett besök till honom i helgen! Jag känner mig lite skeptisk till att beställa ringar via nätet, även att vi designat de själva ;) Han känns ju toppen! Kul att du är nöjd! Jättefina! Grattis! :)

Svar på tråden Ateljé Lars Thorvaldsson?