• Sofia juli 11

Vattenfast mascara

Jag ska få hjälp med sminkningen av min frisör, men av hygieniska skäl köper man sin egen mascara. Jag använder i vanliga fall aldrig vattenfast, för jag tycker att det brukar vara så svårt att få bort, men på den stora dagen kan det nog vara en god idé... :)

Jag skulle gärna vilja få lite tips om vilka som är bra (det behöver inte vara superbilligt, kvaliteten kommer först, men det är klart att det inte får vara hur dyrt som helst, 1000kr är t ex för mycket). Det kanske redan finns en sådan tråd, men jag har inte lyckats hitta den, så tipsa gärna i så fall om vad den heter.

• Svar på tråden Vattenfast mascara
  • Å och D

hej

Kanebos 38 grader är super!! Den går bara bort med varmt vatten, dvs klarar regn, tårar, utomhusbad etc...

• LoppanV
    Å och D skrev 2011-05-30 13:32:07 följande:
    hej

Kanebos 38 grader är super!! Den går bara bort med varmt vatten, dvs klarar regn, tårar, utomhusbad etc...
    Den är grym men heter nog shiseido nu för tiden tror jag..
    Sen är Double WearZero-Smudge Lengthening Mascara från Estée Lauder också toppen!
    Använde bara kanebos 38grader tills de bytte namn och jag tror de ändrar formulan lite då jag inte tyckte den höll vad den lovade längre. Frågade i någon affär om en liknande mascara och köpte den från Estée Lauder istället och den har jag fortfarande :)
  • Sofia juli 11

Mycket bra tips.
    Någon annan som har erfarenhet av samma eller annan?

• millan

Håller med ang. Kanebo 38 grader !! Den sitter som berget !! Det "faller" inte av under dagen som så många andra gör. Tänkte själv ha den på mitt bröllop. MYCKET prisvärd !

• Sofia juli 11

Då blir det nog den, ska inhandla den imorgon tänkte jag, så att jag hinner öva ordentligt och bli vän med borsten innan bröllopet. :) Finns den i "vanlig" butik, typ Kicks / Åhléns?

• millan

Kicks ska ha den. kollade deras hemsida precis !! Glad

• labbalabba

jag kör också med 38 grader och tänker själv ha den när jag gifter mig! håller med om att den håller hela dagen o inte fäller som andra vattenfasta mascaror kan göra..

• prinsessanogrodan

Jag kör med L/oréals double extensions vattenfast. Har provat en hel del mascaror nu under vintern och våren just för att hitta en vattenfast mascara till bröllopet men det är den jag köpte först som jag gillar bäst. Jag är x antal kr fattigare (alla olika mascaror jag köpt helt i onödan) men nu vet jag att jag tycker bäst om L'oréals double extensions.

• Cilla81

Lancomes mascaror är outstanding!! Jag får dubbelt så långa ögonfransar och tjocka ögonfransar av deras Lancome Hypnos! Har dock inte testat den i vattenfast variant men kan det skilja mycket?

• ElevenSeven

Jag hade en från dior, superbra men kommer tyvärr inte ihåg va den hette...men kolla på kicks!

• Zelmah
    LoppanV skrev 2011-05-30 14:36:46 följande:
    Den är grym men heter nog shiseido nu för tiden tror jag..
    Sen är Double WearZero-Smudge Lengthening Mascara från Estée Lauder också toppen!
    Använde bara kanebos 38grader tills de bytte namn och jag tror de ändrar formulan lite då jag inte tyckte den höll vad den lovade längre. Frågade i någon affär om en liknande mascara och köpte den från Estée Lauder istället och den har jag fortfarande :)
    Va? Men Shiseido är ju ett gammal märke. Typ en av de äldsta sminkföretagen i världen ju... har de köpt upp Kanebo nyss då eller? Såg ju Kanebo för nån månad sen i butik.... Det är inte bara så att Shiseido också har lanserat en 38 mascara. Har för mig det, men jag kan ju ha fel.
  • ninasjoholm
    Zelmah skrev 2011-06-08 21:30:17 följande:
    Va? Men Shiseido är ju ett gammal märke. Typ en av de äldsta sminkföretagen i världen ju... har de köpt upp Kanebo nyss då eller? Såg ju Kanebo för nån månad sen i butik.... Det är inte bara så att Shiseido också har lanserat en 38 mascara. Har för mig det, men jag kan ju ha fel.
    Kanebo har bytt namn till Sensai.
  • kaffeälskaren

Kanebo och Shiseido är två olika märken, så det är som ninasjoholm säger de har bytt namn till Sensai istället för Kanebo.

Och den mascaran kommer jag använda mig av, använder den annars också speciellt sommardagar då man vill sminka sig lite men ändå ska bada. Sitter bra och är lätt att ta av. Det gäller bara att få in lite teknik med vattnet så går det hur smidigt som helst.

• LoppanV

Sensei heter det ju såklart. Jag skrev fel. :)

• Zelmah

verkar som de ibland kallar sina produkter för Kanebo Sensai och ibland Sensai by Kanebo International. Men heter mascaran bara Sensai numera eller?

• ninasjoholm
    Zelmah skrev 2011-06-10 02:35:23 följande:
    verkar som de ibland kallar sina produkter för Kanebo Sensai och ibland Sensai by Kanebo International. Men heter mascaran bara Sensai numera eller?
    Den mascaran ni menar heter 38 grader och kommer från fd Kanebo. På makeup-stället står det Sensai numera. I samband med byte så gjorde dom även om formulan på mascaran och åsikterna går isär om den är bättre eller sämre..
Svar på tråden Vattenfast mascara