Bolero i augusti?
Kommer ni som ska gifta er i augusti att ha tex en bolero eller sjal ifall det blir kallt?
Jag ska gifta mig i mitten av aug och funderar på om det behövs eller inte..
Kommer ni som ska gifta er i augusti att ha tex en bolero eller sjal ifall det blir kallt?
Jag ska gifta mig i mitten av aug och funderar på om det behövs eller inte..
Jag gifter mig 13 augusti och kommer ha denna boleron :)
Jag kommer ha en klänning i ivory med svart band i midjan och svarta skor till. Valde därför boleron i svart.
Det låter som om det kommer bli riktigt snyggt! Kul med lite annorlunda =)
Har du köpt den i en affär eller på nätet?
Det är väl kanske smartas att köpa en som man kan ha i fall att.
Jag kommer också ha en ivory färgad klänning, men vet inte om jag ska ha en spets bolero eller en i "satin" eller vad det nu är för matrial =) Kanske lättast med spets ifall färgen blir lite avikande...
Jag gifter mig den 6 augusti och kommer nog ha en bolero el. dyl.
Om inte annat så kan det vara kallt på kvällen/natten.
Jag har beställt min från www.etsy.com/shop/alexbridal
Beställde även två såna här till mina tärnor :)
Jag ville gärna ha spets, men det kan nog även vara så som du säger, att det ser bättre ut om färgen inte är riktigt exakt samma.
Jag gifter mig 20 aug o jag ska ha en bolero Om inget annat så kan det ju vara kyligt när man ska till hotellet el dyl på natten
Jag ska visserligen inte gofta mig i augusti, utan gjorde de i lördags. Jag hade köpt en om de skulle bli kallt, men behövde inte min. Man vet ju aldrig hur vädret blir trots att de e augusti
Jag gifter mig oxå i mitten av augusti (13e) och jag har köpten sjal, enkel men sååå fin. Bra då jag inte vill ha bara axlar i kyrkan och kanon om det skulle bli kyligt :)
Hittade den i bröllopsbutiken där jag köpte klänningen.
hmm jag hade inte alls tänkt ha någon bolero men nu blir jag lite tveksam.. frågan är bara hur mkt en bolero i spets värmer om det nu är det som är meningen? jag funderar på att ha en finare kofta till hands om det skulle blir kyligt på kvällen.. det ger nog både mer värme samt ett plagg som man faktiskt kan ha lite användning för efteråt :)
Jag har garderat mig med några olika sjalar i varierande tjocklek ifall inte vädret är med oss. Gifter mig den 6/8.
Gifter mig den 6 augusti och har beställt en stickad sjal av en kvinna som säljer via www.etsy.com.
Den här fast i grått.
Hon hade lagt in en bild på ett brudpar där bruden har den i vitt på sig och jag tycker det ser
väldigt vackert ut.
Ville ha något lite enklare men ändå fint att ha över mig, dels om det blir kallt senare på kvällen och dels för att dölja klänningen lite när vi går in i kyrkan. (Vi kommer ha ett överraskningsbröllop i samband med vår sons dop).
Vi gifte oss 7 augusti och jag slet som ett djur för att hitta en bolero/kofta som skulle passa till klänningen (och min bild av hur det skulle se ut!). Beställde en från ett kinaföretag där jag beställde klänningen. Den var dock felsydd och alldeles för liten. Bråkade med dem men fick ingen ny. Sen sprang jag runt och letade överallt tills jag var gråtfärdig. Hittade en kortärmad enkel kofta på Cubus. Nu började nästa projekt : Projekt fina knappar!
Letade något fint att ha som knäppning och lyckades till slut, i en liten butik i Halmstad, andra sidan landet, hitta något som funkade! Sydde fast det för hand. Sydde också ett litet blått hjärta (something blue) bak på fållen.
När vi sitter i båten på väg till vigselplatsen inser jag att koftan ligger kvar hemma! :P
Och nej, jag saknade den aldrig! Det var grymt varmt hela kvällen/natten! =)
Lycka till i ert letande!