Anonym (?) skrev 2011-05-27 11:15:09 följande:
Den är anonym för att min sambo eventuellt kan vara inne här och läsa. Jag var kanske inte tydlig i min fundering.
Han kommenterar alltså inte i Facebook utan så fort jag uppdaterat min status så ringer han och kommenterar det på telefon till mig.
Jag tycker det känns jobbigt. Jag kanske inte alltid gör jättegenomtänkta uppdateringar, men so what.
Ah som jag skrev. det kanske inte hör hemma här... men jag tolkar det som små tendenser till kontrollbehov o svartsjuka. Överdriver jag mina tankar?
Så gör jag och min sambo ibland också, men det tycker vi ju båda är på en skämtsam nivå. Vi har överhuvudtaget mycket kontakt med varandra och har oftast full koll vad den andra gör och vart den är. Inte för att någon av oss har ett kontrollbehov, utan för att vi tycker det är roligt att prata med varandra om sådant och kul att höra om vad den andra gör/ska göra osv.
Men känner du det som att han försöker kontrollera dig, tycker jag du ska ta upp det med honom och fråga varför han gör så? Han kanske inte ser det på samma sätt som du, alls. Han kanske inte heller vet att du tycker det är jobbigt.