När ska det få bli min tur!?!
Jag är sambo med världens underbaraste kille. I sommar har vi varit tillsammans i 2 år o bott ihop i 1.5 år ca. Jag längtar så efter att få förlova mig, gifta mig och bilda familj...jag tänker på det varje dag!! Jag vet att vi inte varit tillsammans särskilt länge än så det är ju inte så konstigt att det inte blivit av ännu. Det som väl gör det hela lite "jobbigt" är att jag varit redo för det väldigt länge. Ända sen vi träffades så har jag känt att han är den "rätta". jag pratade med honom om detta efter vi varit tillsammans i ca 9 månader o frågade vad han tyckte om förlovning. Han sa då att han inet tänkt så mkt på det men att han tyckte det var för tidigt för oss. Tog upp frågan igen efter drygt 1 år o fick samma svar då...att han inte tänkt nå på saken o att det fortfarande kändes förtidigt. Är det inte konstigt att inte börja fundera över förlovning m.m när man en gång tagit upp det?
Vi pratade iaf vidare om att han faktikst vill gifta sig och ha barn men att han inet har bråttom... Han vill själv planera och "ladda" inför det och ser gärna att man gifter sig inom ett år efter förlovning. Jag har inte tagit upp detta nå mer med honom sen dess för vill absolut inte vara tjatig o stressa honom...men jag undrar ju hur han tänker o inom vilken tidsram. Jag vet att jag borde vara jätteglad o nöjd över det faktum att han vill gifta sig med mig och ha barn med mig...men ibland vinner mitt dåliga självförtroende o jag börjar fundera över om han verkligen menar det? Kommer det verkligen att bli av?
Hur ska jag sluta att nojja o känna stress över detta? Ska tillägga att alla mina vänner har barn o är gifta, så det är väl kanske en bidragande faktor att man själv vill ha det dom har liksom :)