Tänker jag helt fel?
Har en jobbig grej som jag har jättesvårt med.
Vet inte vart jag ska börja för att förklara situationen.
Så här. Innan jag träffade min m2b så var jag sambo med en kille. Inte mitt livs kärlek, men jag trodde inte jag skulle träffa någon bättre så det var som det var.
Efter två år med den killen började en kollega att visa mig uppskattning och uppmärksamhet och förklara sin kärlek till mig. En kille som jag gillade första gången jag träffade honom och vi hade jobbat mycket tillsammans och fungerade bra ihop. Hade bra personkemi.
Han lämnade sin sambo och jag lämnade min, efter nästin intill ett års strulande. När vi då var "fria" båda två så började han bete sig helknas. Verkligen jättekonstigt. Vi jobbade fortfarande tillsammans, vilket inte gjorde saken enklare. Nåväl.
Jag bestämde mig för att släppa taget om honom och gå vidare. Träffade min m2b ute på krogen en kväll och föll väl inte pladask på en gång. Gillade honom, men han verkade vara för stel och för ung och ja gud vet alla bortförklaringar jag hade.
Kollegan på jobbet fortsatte att vara på, men jag stod emot.
Träffade m2b och fikade två gånger innan han åkte på en lååång semester och det kändes bra och trevligt mellan oss. När han var borta hördes vi av på Facebook varje dag.
Jag avslutade allt med kollegan. Rätt av och hoppades på att det skulle kunna bli något med m2b.
Det blev det. När han kom hem kändes det bara helt kanon.
Så vi blev ett par.
Under sommaren där när vi varit ett par i ett halvår cirka så var vi ute med några av mina jobbarkompisar och vem dök upp på dansstället om inte kollegan. Han hälsar inte ens. Men sen går han helt plötsligt fram till mig och tar tag i mig och dansar. Min m2b bir vansinnig, men håller sig ändå rätt lugn. Kollegan buttar till honom och sen blir det bara kaos av allt. Men inget slagsmål som tur var.
Efter detta så har det varit otroligt känsligt att ens nämna kollegan. Min m2b ställer en massa knepiga frågor och det känns som han inte litar på mig och ska kontrollera mig hela tiden. Idag t.ex.Kollegan ska byta organisation och jobba för vår syster organisation. Vi kommer fortfarande vara i samma hus men inte för samma arbetsgivare. Idag hjälpte jag en av tjejerna i den organsiationen med en grej på Facebook som hon inte kunde fixa och gillade den sen. Min m2b ringde senare och ställde ngn fråga om ngt annat men jag förstod att han skulle fråga om detta. Hans fråga: "Jobbar du åt dem nu?"
Överanalyserar jag om jag på en gång tar det som att han menar ngt med att jag skulle jobba för samma organisation som kollegan ska gå till?
Jag kan inte ta upp det med m2b för han blir vansinnig. Vi grälar knappt om något. det är bara det här vi blir osams om och har grälat ofantligt mycket om. Det är skitjobbigt för jag bryr mig inte ett dugg om kollegan. Han har tagit tillbaka sin exsambo och de ska köpa hus ihop igen nu om jag har förtsått det rätt.
Min m2b säger att han litar på mig men inte kollegan. Det är bullshit tycker jag. Och om det är så, varför är det då jag som får skiten för det hela tiden?
Jag har ju mitt jobb och det är som det är.
Ah gud vilket långt inlägg detta blev. Fick med en del iallafall. Någon som har någon kommentar?