• Sebastiána

Ord till korsord?!

Funderar på att ha ett korsord i festhäftet men det står helt still. Någon som kan tipsa om vad man kan ha för ord?

• Svar på tråden Ord till korsord?!
  • Gwennie
    Sebastiána skrev 2011-05-25 13:05:56 följande:
    Funderar på att ha ett korsord i festhäftet men det står helt still. Någon som kan tipsa om vad man kan ha för ord?
    Jag har gjort ett till vårt festhäfte. Har helt enkelt använt ord som är typiska för mig och min blivande man och vårt förhållande och försökt att klura till ledtrådarna ibland t.ex:

Här träffades brudparet --> universitetet
    Brudgummens huvudsakliga föda --> pepsi
    Fingrar gärna brudgummen på --> elbas
    Brudens syndiga last --> ost
    Det värsta brudgummen kan äta --> ost

osv... ;P

Fundera på vad som är speciellt för er, personligen och tillsammans. Satsa på en ordfläta - det är enklare än att göra ett fullt korsord. Då kan man även ha ett nyckelord.
  • Chicita

Vi körde också ordfläta.
    Lättast så eftersom man bara behöver matcha orden mot En bokstav istället för flera.

Vi valde att ha Gotland som vårt "lösenord" så att säga och sen ord som har med medeltidsveckan, resan till gotland mm mm  

• Sebastiána

Tack!

Det jag hade kommit på var bara 'Präst' 'Brud' Brudgum*... lite trist och alldeles för enkelt.

• Chicita

Om du gör en ordfläta så börja bestämma vad själva lösningen ska vara. Alltså lodräta ordet.
    Det är ju det viktigaste av allt.
    Sen kan alla andra ord gå i något tema (antingen att det har med lösenordet att göra, som för oss) eller att det har att göra med er dag, ert liv eller liknande Glad

och ja det är jättelätt att köra fast.
    Men lägg undan det ett tag och försök igen senare Solig 

Svar på tråden Ord till korsord?!