Inlägg från: tout lamour lamour |Visa alla inlägg
  • tout lamour lamour

Är det någon som vill dela med sig av sina danslåtar eller sportifylista? =)

Jag har gjort en spellista som just nu innehåller 153 stycken låtar, ca 10 timmar musik. OJ! Trodde inte att det var så mycket, jag som har så mycket mer jag vill ha!  :)
    Jag blandar musik friskt, men bara musik som jag gillar. Sambon är inte lika musikintresserad som jag så det blir mest jag som lägger till låtar.

Jag har sållat bland alla låtar jag ursprungligen lade till, för att det verkligen ska vara dansvänlig musik. Jag har även lagt in en hel del "tryckare" men inte arrangerat dem i någon lämplig ordning så att det inte blir två på rad exempelvis...

Jag vill ju att det ska vara "något för alla" som spelas under kvällen så att alla känner att de vill upp och dansa, så jag har en hel den klassiker med så som Queen, Dusty Springfield, Elvis, och Aretha Franklin, blandat med mer moderna låtar av Nirvana, Goldfrapp och Depeche Mode. Men oj vad svårt det är att arrangera. Hur gör ni andra, tänker ni köra på "Shuffle" eller lägga låtarna i precis den ordning ni vill ha dem? Hur gör ni med lugnare låtar - har ni med ballader och i så fall hur många?

Här är iallafall min lista:
    Yes Sir, I Can Boogie

Svar på tråden Är det någon som vill dela med sig av sina danslåtar eller sportifylista? =)