• Anonym (dilemma)

tärndilemma

(Jag skriver anonymt eftersom mitt nick här är väldigt ickeanonymt & vill inte att någon av de berörda ska kunna hitta det genom googling eller så)

Jag har ett litet dilemma. Jag vill egentligen bara ha en tärna, min yngre syster.

Har även en äldre syster som jag står nära, men har alltid bara velat ha EN tärna & den yngre står mig närmre, samt är den som gläds mest åt bröllopet. Den äldre tycker att det är ganska onödigt att gifta sig.

Men så pratade jag med den äldre i telefon, & så sa hon väl något om att hon visst gärna skulle vara tärna, hade då inte hjärta att säga att hon inte får.

Så, nu har jag två tärnor.

Någon dag senare så träffade jag på m2b´s syster, som jag umgås en hel del med själv också.

Jag berättar då om färgtemat (hade hämtat ut paket med tillbehör i den färg vi har valt)

Hon säger då "Kunde ni inte ha valt rött istället, det har jag ju redan en klänning i"

Jag var trött efter jobb & träning, så tänkte inte riktigt, utan svarade

"men gästerna behöver ju inte följa färgtemat"

..efteråt kom jag på att hon nog menade att hon också gärna ville vara tärna.

Pratade med m2b om det sen, han tyckte då lite att hon ju bara hade en bror, ingen syster hon skulle få vara tärna åt.. Men om hon får vara tärna måste ju min bästa vän också vara det, står ju henne närmre. Så får jag plötsligt 4 tärnor istället för en, som jag ville ha från början.

Dilemma dilemma!

• Svar på tråden tärndilemma
  • Anonym

Ta den/ dem tärnorna du vill ha, och sen kanske de andra ha någon annan viktig "roll" på bröllopet?
    Men vill du bara ha en så ska du bara ha en:) Det är DIN dag och inte de andras.... 

• Anonym (dilemma)
    Anonym skrev 2011-05-23 21:16:06 följande:
    Ta den/ dem tärnorna du vill ha, och sen kanske de andra ha någon annan viktig "roll" på bröllopet?
    Men vill du bara ha en så ska du bara ha en:) Det är DIN dag och inte de andras....

Det var så jag hade tänkt, att min äldre syster skulle vara toastmadame..

Men ja, får se hur det blir, egentligen har jag inte såå mycket emot tanken att ha 4 tärnor,

tror mer min syster som skulle vara enda tärna tycker det är lite tråkigt =/

• Tärna 2011

Jag vill bara säga (utan att låta okänslig); äsch, kom igen bruden och tuffa till dig lite! Det är ditt bröllop och du bestämmer precis hur du vill ha det. Inte ska du låta andra styra på detta sättet? Glad

Svar på tråden tärndilemma