Släkten är verkligen värst
Jag och min m2b har bestämt oss för att bjuda våra gäster utan deras barn.Detta informerade vi om tillsammans med save the date som skickades 1 år i förväg. Så gästerna har lååång tid på sig att skaffa barnvakt.
Vi har ganska många syskonbarn och vet vilket ja rent ut sagt kaos det är på tillställningar me alla barn som inte kan sitta still och vara tysta ;) Därför känns det mest rättvist för barnen och föräldrarna att det ska slippas tjatas om var tyst, sitt stilla.
Vi har dock bestämt att våran tonåring ska få vara med och fira våran dag, den lilla som är ca 2,5 år när det är dax för bröllop har vi ännu inte riktigt bestämt ifall den ska närvara under vigseln eller inte.Middagen/festen ska den inte vara med på vilket som.Litta klödd me barnvakt då alla tänkbara är bjudna på bröllopet men det löser sig nog.
Iallafall så är det i vanlig ordning sådant surande och gnällade bland våra syskon, föräldrar att våran tonåring kan jue inte vara med om ingens annans får?
Det är väl iallafall skillad på att brudparets barn får fira sina föräldrar än någon släktings barn!
Trist och tråkigt med tjurande när bröllop borde vara en glädjens dag!
Våran tonåring är dessutom några år äldre än de andras barn så blir ingen orättvisa där heller att tonåringen är på middan/festen och ingen av kusinerna. Kunde klart förstått ifall någon av de andra barnen varit äldre än våran men nu är inte så fallet.
Nu gnäller iallafall vissa att de inte kan skaffa barnvakt?
Plus att de gnälls att vår tonåring får vara med och ingens annans barn?
Suck, säger jag bara.
Borde strunta i deras gnäll men lättare sagt än gjort.
Är det verkligen så fel att inte bjuda andras barn?
Vårat bröllop vårat val men är ändå så ledsamt och tråkigt att det inte bara kan respekteras utan gnäll