• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2011.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2011.

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011
  • Fröken Lindström

Så här ser min ut ungefär.
    Min ring är gjord av min mammas farmor som var guldsmed. Den är i vitt guld med en diamant. (och en helt otroligt vacker fattning med små snirkliga blommor, han kunde den mannen)
    Den var en present till min mammas farmor en gång i tiden, och nu är det min tur att ha den som vigselring :)
  • Fröken Lindström
    Fröken Lindström skrev 2011-05-23 14:47:09 följande:

Så här ser min ut ungefär.
    Min ring är gjord av min mammas farmor som var guldsmed. Den är i vitt guld med en diamant. (och en helt otroligt vacker fattning med små snirkliga blommor, han kunde den mannen)
    Den var en present till min mammas farmor en gång i tiden, och nu är det min tur att ha den som vigselring :)
    Det ska stå min mammas FARFAR
  • kikki kikki

det är 2 ringar som blivit ihopsatta till en ring.
  • Vilding

Den är i platina precis som våra förlovningsringar. Din ring ser ju helt fantastisk ut, jättevacker!

Godis skrev 2011-05-23 13:28:03 följande:
    Vilket material ska du ha?
    Skoj att d inte e bara jag som har "ovanlig" ring, ur svenska mått mätt Skrattande
  • Godis
    Vilding skrev 2011-05-23 14:52:11 följande:
    Den är i platina precis som våra förlovningsringar. Din ring ser ju helt fantastisk ut, jättevacker!
    Tack!! Va glad jag blir...

Vilken carat kommer du ha? Själv e jag inne på 1.5 men jag har rätt så korta med knubbiga fingrar (stl 7 us)... 
  • Vilding
    Godis skrev 2011-05-23 14:57:23 följande:
    Tack!! Va glad jag blir...

Vilken carat kommer du ha? Själv e jag inne på 1.5 men jag har rätt så korta med knubbiga fingrar (stl 7 us)...
    Stenen är 0.32 valet låg mellan den och en som var 0,4 men bestämde mig för att den mindre passade min hand bättre och att den skulle bli mer praktisk i vardan. Jag provade så stort som 1 men det såg groteskt ut på mina små händer... att försöka mecka in den i en handske var dessutom ett stort projekt som jag inte vill vara med om varje gång jag fryser om händerna.
  • MagicBride

Min förlovningsring är den översta - gjord av titan med ett band av rödguld rakt över. 2 st små brillianter i. Sen valde jag en enkel slät rödguldsring som vigselring för att framhäva förlovningsringen.

Så här ser min mans förlovningsring ut. Även den i titan men med guldbandet längs med istället för tvärs över.

Nyansen på titanet är samma på båda, bara olika ljus på bilderna här.. är väl ungefär mitt emellan i verkligheten :-P
  • Biscuit

Jag tror att dessa är mina ringar, blev friad till med förlovningsringen så jag har ingen aning om vad den heter men jag tror det är nr 2 eller 3 från vänster men i vitt guld.

Vigselringen ser ut såhär fast i även den i vitt guld.

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011