• MrsT2011

Vill inte

Men hur kan du egentligen veta att inte du också blir kidnappad imorgon? Det kan ju lika gärna bli möhippa samma dag som svensexan! Då har de garanterat löst både barnvakt, hundvakt och allt annat med grannarna eller era föräldrar eller liknande. Folk planerar både mer och bättre än man tror.

Man ska inte tro att man vet så mycket... Trodde jag hade hyfsad koll på vilka helger i maj som kunde bli aktuella för min möhippa (bröllop 4 juni) och deppade över att en tjej skulle föda barn precis då och att två andra skulle ha barn i början av april. Det slutade med jätteöverraskning en helg i mitten av mars, alla tre kom till möhippan med gravidmagarna i vädret!

• MrsT2011
    MagicBride skrev 2011-05-21 09:44:00 följande:
    Det är inte överraskningsmomentet som är det mest fantastiska med dagen - det är att du har vänner som ställer upp och ordnar en dag bara för dig! Den känslan är det inget som slår.
    Så sant som det är sagt! Har svårt för detta med att folk blir sura när det vankas möhippa. Vissa vill inte ha någon alls "för det sabbar tidsplaneringen" eller "för jag hatar att göra bort mig", andra är som TS och är sura för att det inte blir nån ordentlig överraskning. Men kära nån, var tacksamma att vännerna vill ordna nåt kul, tänk på alla stackars besvikna tjejer som inte får någon hippa alls!
  • MrsT2011
    Bullemor skrev 2011-05-26 01:21:20 följande:
    Jag tycker inte man ska ha så höga krav utan istället vara tacksam för att man har fina vänner som faktiskt lägger ner an massa penga och tid på att ordna en möhippa åt en.
    Det är väl bara att strunta i att inte boka in saker, gör som vanligt så får dom avstyra om det behövs. Det är väl inte hela världen! Jag hade först en behandling inbokad den dagen som dom avstyrde så fin så hon som jag skulle till hörde av sig och sa att det blivit dubbelbokning och att jag fick komma veckan innan. Sen bokade jag in min provuppsättning och då kontaktade mina vänner henne som jag skulle till så att dom väntade i personalrummet när jag kom och överraskade mig i frisörstolen. Det gick ju bra ialla fall!

Och även om det inte blir världens största överraskning så skit i det, ha kul och va tacksam över allt dom ordnat med för endast dig!
    Bra sagt!!
Svar på tråden Vill inte