• Planer

    Va ska ni åka i för bil?

    Vi har inte bokat någon bil än och vi gifter oss 6 augusti... vi vet inte va för bil vi vill ha! vi vill inte lägga allt för mycket pengar på det. Ska man boka via en biluthyrningsfirma så går det ju på 4000-5000 spänn för den lilla stunden.
    Någon som har ett bra tips då vi inte känner någon med en snygg cool sportbil!

  • Svar på tråden Va ska ni åka i för bil?
  • Amejuli
    Planer skrev 2011-06-15 20:28:27 följande:

    Cool bil Amijuli!!!


    Åh tack! ja, jag gillar den verkligen och den passar vår stil. Sen är ju lite nostalgi med eftersom den funnits med sen jag var liten.
  • Morneraka

    Traktor o balavagn, traktorn är model gammal svågers kompis som har den=)
    Han som lånar ut o kör vill inte ha något, han är stolt över att få visa upp den...;)


    9/7-11
  • S2011

    vi har heller ingen aning..

    vi tänker att vad det är för typ av bil inte spelar oss nån roll, vi vill mest bara slippa gå

    nu har vi dock lagt över det lite på best man, så får vi se vad han kan tänkas hitta på för nåt.. 

  • perskan

    Vi brukar kallas för familjen SAAB och är nostalgiker ut i fingerspetsarna så min käre bror har köpt en gammal SAAB 95 kombi som en nära vän till oss ska köra oss i.

    Det roliga med denna bil är ju att den är 7-sitsig och har ett säte i bagageluckan så man kan sitta bak och fram kika ut.
    Dock vettefasiken hur och vart vi ska åka för det är ca 30 meter mellan kyrkan och festlokalen men vi funderar på en tur in till stan för att haffa en varsin cheeseburgare i driven på donken bara för att komma ut på en tur



    Bilden är lånad från google. Vårat "vrålåk" är en härlig blandning av turkos och babyblå

  • izredam
    perskan skrev 2011-06-23 14:23:32 följande:
    Det roliga med denna bil är ju att den är 7-sitsig och har ett säte i bagageluckan så man kan sitta bak och fram kika ut.
    Dock vettefasiken hur och vart vi ska åka för det är ca 30 meter mellan kyrkan och festlokalen men vi funderar på en tur in till stan för att haffa en varsin cheeseburgare i driven på donken bara för att komma ut på en tur

     


    ÅH, jag har drömt om att få komma in på donken i brudklänning sen jag såg ett How I Met Your Mother avsnitt (komediserie för den som inte vet det) där de gjorde det - såg så himla random ut, jag skulle skratta så himla mycket och ja, man har en chans på sig - så jag hade lätt gjort det om jag hade varit er, jag överväger att försöka få göra det nu också :D
  • chrpe
    blomman skrev 2011-06-09 08:48:18 följande:
    Här blir det motorcykel!
    Jag har också funderat på det, men då kan man ju inte ha någon hjälm!
     
  • chrpe

    Vi väljer mellan två alternativ.

    Jag har en kompis som har en sån här bil: 
     Porsche Boxster VIT  SÅLD  Cab 2010

    Annars funderar vi på att åka brandbil: 
     


    Vi har bra kontakter inom räddningtjänsten. Så det hade varit lite skoj att skriva nygifta på jalusierna bak på bilen. Lämna kyrkan med blåljus och siren =) 

  • midsommardagen 2011

    Vi har också löjligt nära till festlokalen, men vi ska mellanlanda i närliggande parken och fotograferas. Så vi valde bort bil och ska istället åka i en gammal cykelkärra. Eller jag ska åka, mannen cyklar och drar kärran haha. Kärran har blivit målad och vidgjord av min bror och hans flickvän, och imorgon ska den lövas och kläs med härliga midsommarblomster. Familjen har till och med byggt en bänk och gjort den lyxig att sitta i Hjärta

  • izredam

    Kom på ytterligare ett alternativ för vår del. En glassbil! M2b's pappa äger två hemglasskontor och när vi skulle gå på studentbalen förra året så ville jag åka glassbil, men m2b tyckte att det var en jättedålig idé tills våra vänner sa "Jaaaa, gör det!" - men det blev inget av det, vi åkte hans pappas dåvarande mustang istället. Men det vore fruktansvärt roligt att hoppa in i en glassbil efter vigslen, men jag gissar att han inte kommer vilja det den här gången heller :P

  • perskan
    izredam skrev 2011-06-23 19:40:48 följande:
    ÅH, jag har drömt om att få komma in på donken i brudklänning sen jag såg ett How I Met Your Mother avsnitt (komediserie för den som inte vet det) där de gjorde det - såg så himla random ut, jag skulle skratta så himla mycket och ja, man har en chans på sig - så jag hade lätt gjort det om jag hade varit er, jag överväger att försöka få göra det nu också :D
    Precis, en chans och det gäller att göra det bästa utav den

    Sen känner jag mig själv och jag lär ju vara vrålhungrig efter vigseln eftersom jag inte kommer kunna äta något innan pga nervproblemen som lär uppstå så en cheesebörger i väntan på middagen lär ju sitta som ett smäck i magen.

    Tycker absolut du ska överväga detta, vi slår på stort och äter cheeseburgare till för-förrätt
  • blomman
    chrpe skrev 2011-06-23 20:05:09 följande:
    Jag har också funderat på det, men då kan man ju inte ha någon hjälm!
    Nope.. vi kommer att "åka ur synhåll" på glidarhojen i maklig takt och sen tar maken på sig hjälm och kör- jag får skjuts av en kompis till fotograferingsställena. Ska nog hoppa på igen strax innan vi når festen
  • Bettina

    vit limosine blir det. 
    Efter kyrkan så har vi lovat våra killar på 8,10,13 år att få åka med till barnvakten de ska vara hos under kvällen.
    Dom tycker det ska bli jättehäftigt hahahaha.
    Sen tar vi en tur själva innan vi anländer till festen
     

Svar på tråden Va ska ni åka i för bil?