• Sebastiána

Tips på vacker brudväska

Jag har egentligen redan en brudväska. Det är en jättefin sak köpt på HM för 17 spänn (REA och 70% på Reapriset ), men jag vill ha en som passar bättre ihop med mina skor. De är antikguldfärgade och alla väskor jag hittar är silvriga. Helst vill jag ha en som är handgjord eller egendesignad på något sätt, men även andra funkar. Är det bara rätt sort spelar det ingen roll om det är HM eller något tjusigt märke.

Min klänning är off white och skorna antikguld. Buketten kommer att vara vit och grön. Väskan kan ju vara off white med antikguldkedja t.ax

Nån som har tips på var man kan hitta fina handväskor/aftonväskor? Det finns massor på Etsy, men det hinner knappast komma i tid (gifter oss 4/6).

• Svar på tråden Tips på vacker brudväska
  • Blivande fru Swärdh

Vart bor du? Har inte Glitter en del aftonväskor?

• Mirjami

Jag vet inte var du bor, men har ni någon desingerskola, textilskola i närheten? Kontakta dem isf och be dem kolla med eleverna om någon vill anta utmaningen att designa en väska som är unik för just dig. Har ingen aning om vad det skulle kosta, men om de kan göra det på skoltid så borde bara materialkostnaderna tillkomma. Om de gör det privat kanske de vill ha lite för den dock. Jag bor i Borås där vi har textilhögskolan. Kanske de kan ta beställning och skicka. Har ingen anin om de gör sånt, men att fråga kostar inget ju!

Annars brukar det finnas folk som är duktiga att sy och pyssla som kan hjälpa till. Fråga runt i bekantskapskretsen. Om du finner någon duktig thailändska vore det perfekt, för de om några brukar kunna göra fantastiska kreationer och är inte blyga för blingbling om det önskas. Tradera, blocket, ebay mm finns ju också.

• Mirjami

Fanns massvis på Ebay! Går fasiken inte att kopiera in länken dock. Jag sökte på wedding purse och valde storbritannien som land.

• Sebastiána
    Mirjami skrev 2011-05-17 09:14:40 följande:

Fanns massvis på Ebay! Går fasiken inte att kopiera in länken dock. Jag sökte på wedding purse och valde storbritannien som land.

Ska kolla Ebay
  • Sebastiána
    Blivande fru Swärdh skrev 2011-05-17 09:01:32 följande:
    Vart bor du? Har inte Glitter en del aftonväskor?
    Jag finns just nu i Malmö. Jag vill ha en extra fin väska. Lite personlig sådär
Svar på tråden Tips på vacker brudväska