• Debe

Hemliga uppdrag till gästerna under middagen

Jag har kikat runt lite i trådarna här på BT och är himla sugen på att ha hemliga uppdrag.
    Vi har inte bestämt än om alla ska ha eller bara knappt hälften.
    Men vi vill inte ha uppdragen under tallriken eller liknande utan i servettringen. Vi har gjort egna servettringar av hushållspappersrullar och vi skulle vilja ha uppdragen på en remsa inuti ringen. Om inte alla får uppdrag så kommer resten få kärlekscitat skrivna där.
    MEN...
    Kommer gästerna kanske tjuvkika i varandras servettringar? Vart ska gästerna lägga dessa hemliga servettringar? Borde man istället skriva i servettringen att de har ett hemligt uppdrag lagt någonstans? Vi kommer inte ha några tallrikar stående på bordet så de kan inte gömmas där under tyvärr...
    Kom med era åsikter snälla!!!

Förslag på uppdrag som jag läst om här på BT:
    -Torka bordsgrannen runt munnen
    -Ät från bordsgrannens tallrik
    -Prata med osynliga gäster
    -Gör en high five med någon av dina bordsgrannar
    -Kom ut från toa med dasspapper hängandes ur byxor/kjol
    m.m. m.m.

Vi som brudpar har ett par nedskrivna förslag men tänker be vår toastmaster hitta på lite också. Sen så vill vi ju att uppdragen ska passa den enskilda gästen. Ju galnare person-desto galnare uppdrag :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-13 20:57
    Glömde ju skriva att jag JÄTTEGÄRNA tar emot tips på fler roliga uppdrag!
  • Svar på tråden Hemliga uppdrag till gästerna under middagen
  • Skumboll
    tesso77 skrev 2011-05-13 22:30:12 följande:
    Får absolut igång folket, det var inte så många som gjorde det under förrätten men sen ramlade det på Skrattande
    Lite alkohol får de flesta att göra lite tokiga grejer...!
    Ska ge det som förslag till vår toastmadame, så får hon hjälpa mig lite!
  • anna02

Hej!
    Ny i gamet så att säga... =) Detta med uppdrag låter jätteskoj! Men det är alltså ngt som bara ska göras, det finns ingen slutlig "poäng" med det?

• Debe
    anna02 skrev 2011-05-13 22:46:07 följande:
    Hej!
    Ny i gamet så att säga... =) Detta med uppdrag låter jätteskoj! Men det är alltså ngt som bara ska göras, det finns ingen slutlig "poäng" med det?
    Jag tänker mig att vis ka dela ut priser till de som lyckats utföra sitt uppdrag eller till de som gjort det extra bra eller något sånt....
  • tesso77

Nej, det går inte ut på ngt denna leken, men det ger garanterat många, många skratt det kan jag lova!
    Visst kan man ha prisutdelning om man vill, fast jag såg denna leken som en liten "present" till brudparet från alla gäster som bjöd ordentligt av sig Glad

• Chicita

Jag fick ett uppdrag på senaste bröllopet... Att presentera mig med fel namn och sen "komma på mig själv" och rätta till det...

Tyvärr så uppmärksammade ingen den missen {#emotions_dlg.djavulsk}
    Jag valde ett namn som är rätt likt mitt, så jag skulle kanske valt nåt helt annat... typ sambons namn, så hade jag kunnat påstå att jag tänkte på honom när jag presenterade mig eller nåt *S*

Bordsgrannen fick i uppdrag att prata lite engelska ibland.
    och en anann bordsgranne hade fått uppdraget att agera "värd" för sitt bord. Så han sprang och hämtade vin, fyllde på vatten åt oss, drog ut stolarna mm mm Flört

Jag tror att ni kanske ska säga att det finns något i servettringarna hos alla. men att alla har inte fått samma sak och be att alla håller sin lapp för sig själva. Oavsett om ni ger uppdrag till alla eller inte

• Linn89

åååh detta låter ju hur roligt som helst!! måste berätta detta för sambon sen, tror han kommer älska denna idén också!!

• Aniara4

Haha, både jag och sambon tyckte det här lät kul, så jag ska börja samla uppdrag! {#emotions_dlg.djavulsk}

• tesso77

Enligt en mkt trött och något sleten sambo idag, så säger han att han bara sökte på nätet på "hemligt uppdrag-bröllop" och hamnade då på en sida där det fanns en färdig mall med lappar att bara skriva ut och klippa ut. Vi hittade dock på ganska många själva som passade gästerna.

• Aniara4
    tesso77 skrev 2011-05-14 15:51:52 följande:
    Enligt en mkt trött och något sleten sambo idag, så säger han att han bara sökte på nätet på "hemligt uppdrag-bröllop" och hamnade då på en sida där det fanns en färdig mall med lappar att bara skriva ut och klippa ut. Vi hittade dock på ganska många själva som passade gästerna.
    På den här sidan fanns bl.a. en PP med en massa uppdrag som man kan ladda ner, var det den han hittade?
    www.kiwitek.net/brollop/tips.html
  • thean

På ett bröllop vi var på fick jag i uppdrag att göra grimaser åt folk bakom ryggen på dem... kan säga att många kollade snett på mig innan det var uppenbart att det var ett uppdrag! =)

En anna gäst skulle säga "ja ja ja..." högt efter varje tal, en annan skulle skratta högt hela tiden någon sa nåt kul. På en fest vi hade skulle vår spexiga kompis prata på göteborska hela middagen (vi bor i värmland), en annan skulle skåla i tid och otid osv... Min bordsherre på nämda bröllop skulle säga "men hemma på min gata så gör vi..."

Det finns massa olika skojiga uppdrag!

Svar på tråden Hemliga uppdrag till gästerna under middagen