• Ikka

Flatön

Är det någon som har varit på bröllop på Flatön (Orust)? Hur var kyrkan? Åt ni på Flinks?

• Svar på tråden Flatön
  • Annabeth

Hej.
    Vi planerar att gifta oss på Flatön nästa sommar. Jag var i kyrkan i somras. Den är jättefin, tycker jag. Ganska liten och charmig. Vi funderar även på att hålla festen på Flinken. Har inte varit på bröllop där, dock...

• Ikka

Annabeth
    Va roligt! Vilken datum? Har ni varit i kontakt med Flinks? Jag hade tänkt ringa dem i morgon.

• Annabeth

Ja, jag blev så glad när jag såg en till som funderar på Flatön Vi hade tänkt oss den 14/8. Vi har pratat med Flinken och tänker åka ner nu i helgen för att träffa dem. När har ni planerat att gifta er?

• Hippie chic...

Hej! Funderade oxå ett tag på Flinks, både att vigas och äta/sova där. Nu blev det inte så av flera anledningar, vi var dock förbi där i somras och det var helt kaos pga att dom bygger om...Dom är väl antagligen färdiga till nästa sommar och då är det säkert jättefint men när vi var där var det som sagt helt snurrigt!

• Ikka

Annabeth!
    Vi har tänkt den 3/7. Väntar på meny förslag från Flinks.
    Har även Hällevikstrand som alternativ... Har ni bokat kyrkan än? Vilken präst ska ni ha? Är ni från Orust??

• Annabeth

Vi försökte boka kyrkan för en månad sen, men de bad oss återkomma den 1 oktober, eftersom de inte vill ta emot bokningar fullt så tidigt. Mina svärföräldrar har sommarhus där och sambon är konfirmerad i kyrkan. Jag ska ha en av mina bästa vänner som präst...Vilket känns otroligt kul! Är ni därifrån?

• Ikka

Vi bor på Orust, men inte på Flatön... (Vill inte säga mer om någon känner mig här!!) Försökte boka kyrkan idag, men fick svar att återkomma den 15 okt?! Konstigt att vi fått olika datum...
    Har ni fått pris från Flinks?

• Annabeth

Ja, det var konstigt! Varför har de ändrat datum på det?
    Det pris vi fick var, mellan tummen o pekfingret, 600-900kr/kuvert, beroende på hur mkt dricka, etc vi ska ha. Det säger inte så mycket, egentligen, eftersom skillnaden är ganska stor Jag har lite svårt att diskutera pris och sådant per telefon, därför har vi bestämt möte med dem i helgen...

• Ikka

Annabeth
    Jag fick inget pris alls per tel för jag ville inte ha någon av deras standard rätter. Vi ska ha många barn men så jag ville ha lite "enklare" mat typ fläskfilé och potatisgratäng.
    Ska ni ha många gäster? Ska ni ha fest på kvällen?
    Jag har bokat häst & vagn från kyrkan! Han kommer då ut med hästen 6 vagnen till kyrkan osv. 2500 kr kostar det. Du kan få tel av mig om ni är intresserade.
    Har du lust att maila mig så kan vi utbyta lite tankar och ideér?
    monica_samuelsson@hotmail.com

Svar på tråden Flatön