• nawal01

Skönhetskurer för den stora dagen !!!

Hej alla flickor =).. Jag gifter mig den 19juli så det börjar dra ihop sig.

Men med tiden så kommer stressen, man hoppas att på den stora dagen så ska det stråla om en självklart
    , men jag kan inte lägga pengar på massa skönhetsbehandligar likt, tandblekning och spabehandlingar osv, det kostar tusentalskronor  :(

Så jag tänkte om vi alla kunde ge några hemma tricks och knep för en att använda så sparar vi alla pengar och plus så får man den där utrstrålningen man vill ha =)

Jag kan några knep som jag har använt och det funkar och några har jag bara hittat utan att prova men vill dela med mig ändå =)

Bikarbonat = vitare tänder

Bakpulver = vitare tänder

Äggvita = stramare hud

Äggula och olivolja = Mirakelkur för håret efter ett par gånger

Svart Thepåse = mot mörka ringar under ögonen

Potatis =påsar under ögonen

Kan ni några fler dela gärna med er =)

• Svar på tråden Skönhetskurer för den stora dagen !!!
  • sandis1977
    nawal01 skrev 2011-05-26 00:13:19 följande:
    Jag har provat äggvita på ansiktet men jag tyckte det va något wow effekt med det, huden kändes mer spänt med thats it!! Däremot så har min tärna suttit med ångbad framför ansiktet och en handduk över, och hennes hud har fått sån lyster och det är verkligen woweffekt.. Ska själv börja med det tänkte jag =)
    Hur länge sitter hon med det och hur ofta?
    :O)
  • Mirjami
    nawal01 skrev 2011-05-24 17:17:13 följande:
    Ansiktsmask för vanlig hud.
    Honung och ägggvita lika mycket mängd. Lägg på ansiktet tills det stelnar!
    Oh my lord, ha ha. Jag var bara tvungen att berätta vad jag läste, för jag trodde först du var helknäpp innan jag såg att jag läst fel. Jag trodde det stod- "Avmaskning för vanlig hund"!!! Måste nog ta morgonkaffe innan jag sätter mig här!
  • Mirjami
    nawal01 skrev 2011-05-24 19:18:29 följande:
    prova med att skrubba händerna med kaffe sump ovanför handfatet så får du känna på en skillnad, det tar ca 3min =)
    Och det är en dunderkur i duschen för att minska celluliter!!! River rejält och man känner värmen i huden när blodcirkulationen går igång rejält. Sen lämnar det en lite fet hinna så man behöver inte smörja en extra gång (jag gör det ändå, är så torr). Koffeinet drar igång och ihop, vilket behövs för trötta cellulitben!
  • förlovadflicka
    Mirjami skrev 2011-05-26 09:13:11 följande:
    Oh my lord, ha ha. Jag var bara tvungen att berätta vad jag läste, för jag trodde först du var helknäpp innan jag såg att jag läst fel. Jag trodde det stod- "Avmaskning för vanlig hund"!!! Måste nog ta morgonkaffe innan jag sätter mig här!
    Hahaha, dagens första skratt, tack så mycket :D 
  • nawal01

Hahahaha herregud avmaskning för hund, jag tror det hade förvandlats till en helt annan tråd!!!

• shakynose

På jobbet har jag en handscrub som jag har knåpat ihop själv av salt och mandelolja och en droppe citronolja. Jag gillar socker- eller saltpeeling av den enkla anledningen att det löses upp i vatten. Havre, sand och kärnmjöl av olika slag riskerar att fastna i avloppet. Annars är såna grejer också super för huden.

Kroppspeeling kan man göra ganska ofta, men ansiktet brukar vara känsligare. Därför bör man inte göra peelignmask samma dag, eller dagen innan, utan hellre två dagar före den stora dagen. Papaya, kiwi och ananas innehåller enzymer som löser upp "fnaset" i ansiktet riktigt bra, men det är ganska starkt. Experimentera INTE dagen innan!!!

Om man blandar natriumbikarbonat eller bakpulver med vatten , så får man en fräsande kräm som man kan lägga som akuthjälp mot finnar. Själv har jag för känslig hud för att lägga den i hela ansiktet, men det funkar kanoners att bara dutta på själva plitorna.

Ett tips för att få tänderna att se vitare ut på bild, är att helt enkelt fukta dem innan blixten går av! Så innan du ler för kameran; dra tungan snabbt över tänderna! Det gör faktiskt att ljuset reflekteras en aning bättre=tänderna ser vitare ut.

• förlovadflicka
    shakynose skrev 2011-05-31 13:57:10 följande:
    På jobbet har jag en handscrub som jag har knåpat ihop själv av salt och mandelolja och en droppe citronolja. Jag gillar socker- eller saltpeeling av den enkla anledningen att det löses upp i vatten. Havre, sand och kärnmjöl av olika slag riskerar att fastna i avloppet. Annars är såna grejer också super för huden.

Kroppspeeling kan man göra ganska ofta, men ansiktet brukar vara känsligare. Därför bör man inte göra peelignmask samma dag, eller dagen innan, utan hellre två dagar före den stora dagen. Papaya, kiwi och ananas innehåller enzymer som löser upp "fnaset" i ansiktet riktigt bra, men det är ganska starkt. Experimentera INTE dagen innan!!!

Om man blandar natriumbikarbonat eller bakpulver med vatten , så får man en fräsande kräm som man kan lägga som akuthjälp mot finnar. Själv har jag för känslig hud för att lägga den i hela ansiktet, men det funkar kanoners att bara dutta på själva plitorna.

Ett tips för att få tänderna att se vitare ut på bild, är att helt enkelt fukta dem innan blixten går av! Så innan du ler för kameran; dra tungan snabbt över tänderna! Det gör faktiskt att ljuset reflekteras en aning bättre=tänderna ser vitare ut.
    Alltså, jag har en ansiktsrengöring med peeling som jag använder varje kväll, är det det folk menar att man inte ska använda så ofta? För det funkar jättebra för min hud, har alltid kört så... :S
  • Nikkita

Eget ansiktsvatten för känslig hy:
    kamonill te, Grönt te & Rosvatten. Blanda & spraya eller torka av ansiktet med det.

Peeling för torra händer / fötter:
    Olivolja & strösocker. Blanda & gnugga händerna, tvätta sedan av med varmt vatten & torka av fukten varsamt.

Olika ansiktsmasker att göra själv finns om man söker på google, kolla vad som passar just din hy.

• AlexandraH

TIPS! Gör ansiktsbehandlingar osv en tid innan bröllopet då en ansiktsmask kan ge reaktion dagarna efter och finnar kan ploppa upp!

• BrudInnan 30
    bröllop20110702 skrev 2011-05-12 15:32:38 följande:
    Skumboll: för mig ilade tandblekningen hos tandläkare fruktansvärt som jag skrev ovan. Hemmablekningen har inte ilat alls. Det beror nog på att den är svagare, det är därför man får bleka några timmar. Men jag måste ändå rekommendera den. Tar längre tid, visst. Men tänderna blev väldigt mycket vitare än hos tandläkaren (brilliant smile) och var till skillnad mot tandläkarens behandling helt smärtfri.
    får jag hoppa in i tråden och fråga om hur många dagar (nätter?) du hade skenan? och upplevde du också att direkt efter du tagit ut skenan så var tänderna supervita för att sen få en mer naturlig nyans? mina blir så och sen kan jag tycka att de blir lite ojämt blekta, men har inte hållt på i så många nätter än.
Svar på tråden Skönhetskurer för den stora dagen !!!